معاون استاندار خبر داد:

در میان بودن پای یک زن در ارسال پیامک‌‌‎های تهدیدآمیز

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۵:۱۹:۵۸
کد خبر: ۷۲۱۲۷۴
در میان بودن پای یک زن در ارسال پیامک‌‌‎های تهدیدآمیز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست و برنامه های دولت به صورت جدی در استان دنبال خواهد شد و توسعه مشارکت مردم در همه عرصه ها، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای امنیت مردم پایه از اولویت های اصلی استان در سال جاری می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رحیم نوروزیان در نشست  خبری با  اصحاب رسانه که با موضوع "تبیین برنامه های حوزه معاونت" برگزار شد، افزود:  جلب مشارکت مردم در تمامی عرصه ها بعنوان یک اساس است و می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، احزاب و گروه های سیاسی در جهت مشارکت نظام مند مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی استفاده نمود.

وی  اظهار داشت: کارکردی کردن خانه تشکل های غیر دولتی و خانه احزاب و ایجاد ارتباط نظام مند دستگاه های اجرایی با سازمان های مردم نهاد از برنامه هایی است که در حوزه معاونت با جدیت پیگیری می شود.

معاون استاندار با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه  موجب جلوگیری از حاد شدن مسائل خواهد شد اظهار داشت:  ارتباط نظام مند، برگزاری جلسات منظم با اقشار مختلف مردم، استفاده از نظریات آنان، ارتباط با توده مردم از طریق بررسی مشکلات آنان از نزدیک و ملاقات های عمومی از دیگر برنامه ها در راستای توسعه مشارکت مردم و جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات  است.

وی افزود: در راستای پاسخگوی بهتر و کاهش مراجعات مردم، میز خدمت حضوری و الکترونیکی در دستگاه های اجرایی استان و استانداری راه اندازی شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه امروزه پایه های امنیت بر دوش مردم است اظهار داشت:در کنار اقتدار و توان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مشارکت و نظارت مردم، گفتگوی نظام مند با آنان، احساس تعلق، تامین  رفاه  و حضور مردم در صحنه های مختلف می تواند به ارتقای امنیت  منجر شود.

وی افزود:  نظارت و مطالبه مردم از مسئولین، ایجاد فضای باز جهت منتقدین و وجود رسانه های آزاد  موجب ارتقای امنیت خواهد شد. البته حفظ امنیت کشور و استان  خط قرمز است و به هیچ شخص و گروهی اجازه اختلال در امنیت داده نخواهد شد.

نوروزیان  کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  را از اولویت های اصلی استان دانست و گفت: معضلاتی نظیر اعتیاد، بیکاری، حاشیه نشینی و طلاق  از جمله آسیب هایی است که باید با جدیت پیگیری شود و پرداختن به این امور در راس برنامه های کاری فرمانداران است.

 معاون استاندار با بیان اینکه  منشور گفتگوی سیاسی با هدف ایجاد فضای گفتگو در کشور ابلاغ شده است اظهار داشت: زیر ساخت بسیاری از فعالیت ها از طریق گفتگو و ایجاد فضای گفتگو  ایجاد می شود و با برنامه ریزی برای اجرای منشور گفتگوی سیاسی  باید به سمت تبدیل آن به گفتمان و جریان غالب رفت.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح و ایجاد فضای امید در بین مردم گفت: در حوادث اخیر که برای کشور پیش آمد رسانه ها با درک صحیح از شرایط اطلاع رسانی صحیح کردند و فرصت به دشمنان و معاندین نظام ندادند.

 وی افزود: متاسفانه امروز دشمنان کشور مشکلات و مسائل را با هدف تخریب امید و اعتماد مردم بیش از آنچه واقعیت دارد بزرگنمایی می کنند و به آن می پردازند در این میان نقش رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح و به موقع بیش از پیش احساس می شود.

 نوروزیان احترام وتکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی را از دیگر برنامه ها دانست و اظهار داشت: کادرسازی و جانشین پروری در دستگاه های اجرایی، نگاه به نیروهای داخل مجموعه در انتصابات و توجه ویژه به جوانان و بانوان در انتصابات از جمله دیگر سیاست های در حال اجرا می باشد.

 معاون استاندار با اشاره به توسعه کمی و کیفی احزاب اظهار داشت: احزاب و گروه های سیاسی  باید دارای مجوز و شناسنامه دار باشند و کسانی که علاقه مند به کار سیاسی هستند باید برای دریافت مجوز اقدام نمایند در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهند شد.

 نوروزیان با بیان اینکه  مشهد پایتخت  معنوی ایران است اظهار داشت: در حوزه احزاب و گروه های سیاسی مشهد حرف اول را در کشور می زند و نقد محترمانه و منصفانه و جلوگیری از ایجاد فضای تهمت و تخریب باید در دستور کار همه احزاب و گروه ها ی سیاسی باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور نیاز به انسجام، وحدت و همدلی داریم و همه افراد و گروه های سیاسی وظیفه دارند برای حل مشکلات دولت را یاری کنند  نه اینکه دولت را  آماج تهمت های ناروا قرار ندهند.

وی گفت: تعیین اماکنی برای تجمعات اعتراضی در شهرستان های استان از برنامه های جدی است که دنبال خواهد شد.

نوروزیان شایسته سالاری را اصل اساسی در انتصابات دانست و گفت: داشتن صلاحیت های عمومی، فردی و اختصاصی، پاکدستی و سلامت نفس، نگاه به نیروهای درون سازمانی، همراهی کامل با دولت  و قدرت تعامل و همکاری جمعی از ملاک های انتخاب و انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران حوزه های معاونت می باشد.

وی افزود: تعیین تکلیف فرمانداری هایی که با سرپرست اداره می شوند، فرمانداری های برخی  شهرستان ها که با مشکلاتی مواجه هستند  و تبدیل به احسن فرمانداری های برخی شهرستان  ها در دستور کار معاونت قرار دارد.

وی  اظهار داشت:  گزینه های فرمانداری های مشهد، کاشمر و زاوه که با سرپرستی اداره می شوند مشخص شده است و در حال طی کردن فرآیندهای اداری مربوط به انتصاب فرمانداران است.

 معاون استاندار با بیان اینکه 61 درصد فرمانداران و 66 درصد معاونین فرماندار شهرستان های استان دارای تحصیلات فوق لیسانس به بالا هستند اظهار داشت: 71 درصد فرمانداران، 89 درصد معاونین فرماندار و 94 درصد بخشداران نیروهای درون سازمانی هستند.

وی گفت: 10 درصد معاونین فرماندار و 9 درصد بخشداران متولد دهه 60 هستند و هیچ معاون فرماندار و بخشداری متولد دههه چهل در استان نداریم.

 معاون استاندار با اشاره به طرح جامع تقسیمات کشوری که در حال نهایی شدن است اظهار داشت: با تکثیر شهرستان ها و بخش های جدید بجز مواردی که قبلا کار کارشناسی آنها شده است موافق نیستیم و در این مورد مترصد تصویب و اجرای طرح جامع تقسیمات کشوری هستیم.

وی افزود: کارهای کارشناسی تبدیل 6 بخش به شهرستان، ارتقای 12 دهستان به بخش، 30 روستا به شهر و ارتقای دو فرمانداری به فرمانداری ویژه  قبلا انجام شده است و این پیشنهادات در حال طی کردن مسیر قانونی خود است.

معاون استاندار با بیان اینکه عفاف و حجاب  از ضروریات جامعه مذهبی ایران است  و ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب نیز فعال است اظهار داشت: هیچگاه از روی ظاهر اشخاص نمی توان افراد را قضاوت کرد. در حوزه عفاف و حجاب نباید تنها نگاه و توجه صرفا به بانوان باشد به مردان هم در این مورد باید توجه خاص داشت و البته در این حوزه بیشتر نیاز به  کار فرهنگی  است و به اجبار و زور نمیتوان نتیجه لازم را در این حوزه گرفت.

نوروزیان نشاط و شادی را نیاز های اصلی مردم دانست و گفت: موسیقی  از جمله ابزاری است که می تواند به افزایش نشاط و شادی مردم کمک کند  و در حوزه موسیقی و کنسرت برخورد افراطی و تفریطی بهیچوجه قابل قبول نیست.

وی افزود: باید به دنبال موسیقی با رویکرد غیر ساختارشکنانه و اجرای آن در فضای سالم و بدون حاشیه باشیم.

  معاون استاندار یکی از اولویت های اصلی استان را توجه به حاشیه شهر های بزرگ استان دانست و افزود:  افزایش مشارکت  خود مردم حاشیه شهر و ایجاد شرایط مطلوب برای ساخت و ساز های مناسب با جدیت در حال پیگیری است.

در میان بودن پای یک زن در ارسال پیامک‌‌‎های تهدیدآمیز

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار خراسان رضوی همچنین در واکنش به سوالی در خصوص پیامک های تهدید آمیز ارسال شده به نمایندگان مجلس که گفته می شود، منشا مشهدی داشته است، گفت: مسئولان امنیتی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده است و با پیگیری‌های بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در خصوص منشا پیامک‌هایی که در روز بازی ایران و اسپانیا به کافی‌شاپ‌داران ارسال شده بود، نیز با بیان این که مگر حکومت نظامی است؟ اظهارکرد: بر اساس صلاح دید و مصوب شورای تامین بنا نشده که همزمان با مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا کافی‌شاپ ها تعطیل باشند و تعطیلی کافی‌شاپ‌ها را شورای تامین نیز تصویب نکرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز