انتقاد پیمان رشیدی به شهردار اراک؛

شهرداری در جذب سرمایه گذاری و رونق گردشگری منفعل است

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۱:۵۱:۵۰
کد خبر: ۷۲۱۵۵۹
شهرداری در جذب سرمایه گذاری و رونق گردشگری منفعل است
عضو شورای شهر اراک بیان کرد: شهرداری تاکنون در راستای رونق گردشگری و جذب سرمایه گذار به صورت عملیاتی چه کرده است و به صورت شفاف چه مبلغی به عنوان سرمایه جذب کرده و چند درصد رشد گردشگری حاصل شده است؟

به گزارش برنا از اراک، پیمان رشیدی در نطق پیش از دستور در صحن رسمی شورای شهر اراک ضمن انتقاد از عدم پخش بازی های جام جهانی فوتبال که می تواند زمینه ساز تحقق نشاط اجتماعی در جامعه باشد، گفت: برگزاری مسابقات جام جهانی و پخش آن فرصتی برای تحقق نشاط و وحدت اجتماعی است .

وی با بیان اینکه شورای شهر یکی دو ماه قبل از آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال موافقت خود را برای پخش بازی ها در پارک های شهر اراک اعلام کرد، افزود: متاسفانه با وجود موافقت شورای شهر و اعلام رضایت شفاهی فرماندار و معاون سیاسی استاندار مرکزی تاکنون اقدامی انجام نشده است و لازم است شهرداری در فرصت باقی مانده برای بخش بازی ایران و پرتغال گام عملی و موثر بردارد تا جامعه طعم نشاط اجتماعی را بچشد .

رشیدی در ادامه نطق خود با اشاره به وضعیت اسفبار پناهگاه حیوانات که عدم رسیدگی به آن منجر به بیماری، گرسنگی و مرگ حیوانات شده است خواستار رسیدگی به این وضعیت شد و اضافه کرد: در کنار پناهگاه حیات، باغ وحش اراک نیز وضعیت اسفباری دارد. باغ وحش محل نگهداری حیوانات در محلی مشابه زیستگاه طبیعی است ولی در حال حاضر شرایط نگهداری حیوانات در این باغ وحش مناسب نیست و باید پیگیری لازم در این راستا صورت گیرد .

وی در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت پروژه ٩٠ هکتاری موسوم به زعفرانیه که باعث سرگردانی شهروندان شده است و تشکیل کمیته ای ویژه با رویکرد عملیاتی ، شد .

این عضو شورای شهر اراک بیان کرد: شهرداری تاکنون در راستای رونق گردشگری و جذب سرمایه گذار به صورت عملیاتی چه کرده است و به صورت شفاف چه مبلغی به عنوان سرمایه جذب کرده و چند درصد رشد گردشگری حاصل شده است؟ 

وی بااشاره به بخشی از صحبت های شهردار اراک مبنی بر اینکه اراک شهر تاریکی است و تا پایان سال ٩٦ شب های اراک به مانند شب های لبنان روشن خواهد شد، گفت: طرح جامع روشنایی شهر اراک به کجا رسیده است و چه برنامه و اقدام عملی تاکنون انجام شده است و آیا چراغانی خیابان شهید رجایی به عنوان طرح جامع روشنایی اراک محسوب می شود؟ 

رشیدی بر لزوم پیاده راه سازی و سنگ فرش خیابان حصار و ساماندهی حدفاصل خیابان محسنی تا خیابان قائم مقام که همچنان مسکوت باقی مانده است و اعلام تاریخ مشخص جهت حساب خزانه شهرداری اراک تاکید کرد و افزود: با وجود تاکید بر اتمام پروژه میدان نماز اقدام موثری صورت نگرفته است و پروژه نیز فاقد تابلوی روزشمار است علاوه بر آن تابلوهای نصب شده در دیگر پروژه ها خاموش شده است و باید اقدامی در این راستا صورت گیرد .

 

نظر شما