مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی :

روش های نوآورانه در دستور کار دستگاه ها باید قرار گیرد

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۴:۴۱:۰۲
کد خبر: ۷۲۱۶۹۶
روش های نوآورانه در دستور کار دستگاه ها  باید قرار گیرد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی دستگاه های ذیربط باید روش های نوآورانه را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عصمت محمودی روز یکشنبه در نشست مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط اعتبارات کاهش آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به بیانات رهبری در ارتباط با فوق العاده بودن اقدامات در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: تحرک بی سابقه و تحول چشمگیر در این حوزه در دستور کار است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط سال گذشته، پنج میلیارد و 795 میلیون 595 هزار و 740 ریال اعتبار داشتیم که بین 9 دستگاه بهزیستی، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری، زندان ها و اقدامات تعلیمی و تربیتی، هلال احمر، جهاد دانشگاهی و تبلیغات اسلامی بر اساس تفاهم نامه و جامعه هدف تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه در سال 97 تاکنون 2 میلیارد و 867 میلیون و 400 هزار ریال بین 9 دستگاه تقسیم شده است تصریح کرد: اعتباراتی که در اختیار استانداری قرار گرفته است با اعلام فرمانداران بین 11 سمن در 11 شهرستان تقسیم شده است.

وی با اشاره به اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومانی استانداری در این حوزه اظهار داشت: با توجه به رویکرد وزارت کشور و محور قرار دادن دانش آموزان، 2 قرارداد با اداره کل بهزیستی و یک قرارداد با ورزش و جوانان در راستای کاهش آسیب طلاق انجام شده است.

محمودی ادامه داد: بهره گیری از سازمان های مردم نهاد مسئولیت پذیر و مستند سازی از ابتدای فعالیت تا انتها با تاکید بر اثر بخشی مد نظر است.

به گفته وی در بخش ارزیابی و نظارت، اقدام های مورد نیاز توسط کارشناسان امور اجتماعی و فرمانداران در شهرستان ها انجام شده است و به دستور استاندار، دفتر بازرسی استانداری و دیوان محاسبات بر این طرح ها نظارت می کنند.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده در مرکز استان اختلالات روانی باعث بروز و شیوع رفتارهای ناهنجار اجتماعی شده است که با همکاری بهزیستی و فرمانداری طرح سنجش برای سنین قبل از ورود به پیش دبستانی در شمال شهر را به صورت پایلوت اجرا کردیم.

مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تفاهم نامه طلاق در سال 97 با محوریت بهزیستی منعقد شده است افزود: 10 استان کشور موظف شدند طرح ملی کاهش و کنترل طلاق را اجرا کنند که این استان به عنوان داوطلب این طرح را اجرا می کند.

وی یادآور شد: در کاهش آسیب های اجتماعی بحث زنان، دختران و دانش آموزان محوریت دارد که امیدواریم با توجه ویژه دستگاه های ذیربط شاهد کاهش چشمگیر آسیب ها در همه حوزه های اجتماعی باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز