در جلسه علنی شورای شهر کرج مطرح شد؛

قدردانی از دادگستری برای برخورد با آلوده کنندگان آب رودخانه کرج

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۹:۲۴:۴۵
کد خبر: ۷۲۱۸۰۱
قدردانی از دادگستری برای برخورد با آلوده کنندگان آب رودخانه کرج
شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج با ۹ تذکر اعضا و نطق پیش از دستور همراه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج به عنوان اولین سخنگو در نطق پیش از دستور ۴ تذکر را به شهرداری کرج داد.
 
ایجاد معابر امن به منظور جلوگیری از حوادث و ارتقای سطح ایمنی شهروندان به عنوان اولین تذکراتی بود که در شصت و هشتمین جلسه مطرح شد.
 
احد رسولی گفت: ترویج رفتارهای صحیح ترافیکی می تواند نقش مهمی در تحقق این موضوع داشته باشد. به عنوان مثال تردد خودروها در معابر عریض با سرعت بالا بسیار حادثه ساز است و امنیت شهروندانِ پیاده راه به مخاطره می اندازد و این معضل باید با ارایه راهکارهای مناسبِ ترافیکی رفع شود.
 
وی تاکید کرد: فراهم آوردن زیرساخت های ترافیکی مناسب، اجرا طرح های ایمنی، ایجاد خط کشی های استاندارد و ... می توانند نقش موثری در ارتقای سطح ایمنی شهروندان داشته باشد و این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.
 
این عضو شورا در دومین تذکر خود خواستار همسطح سازی دریچه های تاسیسات درون شهری و تسهیل در تردد خودروهای موتوری و به دنبال آن کاهش حوادث ناشی از این موضوع شد.
 
پیگیری درخواست کسبه جاده چالوس در خصوص دو طرفه شدن خیابان چالوس به عنوان سومین تذکر رییس کمیسیون سرمایه گذاری مطرح شد.
 
رسولی در آخرین تذکر خود با اشاره به اینکه انبساط و درزهای ایجاد شده روی پل ها با آسفالت پر شده است خواستار پیگیری ساماندهی انبساط درزهای پل ها به صورت استاندارد شد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج نیز دو تذکر را به شهرداری کرج داد و اولین تذکر وی توجه به ظرفیت های کرج به منظور ایجاد محلی برای جذابیت شهر بود.
 
رحیم خستو به پل B1 بزرگراه شمالی اشاره کرد و گفت: این محل جذابیت های لازم را دارد تا به مقصد گردشگری تبدیل شود اما به صورت سازه ای بی روح در حال شکل گرفتن است و من از شهرداری می خواهم برای اصلاح این پل اقدامات لازم را انجام دهد.
 
این عضو شورا در تذکر دوم خود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تشکر از مسولان این حوزه به منظور برخورد با واحد های صنفی آلوده کننده آب رودخانه کرج از شهرداری خواست تا این نهاد نیز در جمع آوری صنوف یاد شده تلاش کند چرا که تبعات این موضوع محیط زیست و سلامت شهر را نیز به مخاطره می اندازد.
 
سومین تذکر خستو به نصب تابلوهای ترافیکی در بلوار جانبازان اختصاص یافت.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات این بلوار با ترافیک وحشتناکی روبرو می شود، ضروری است تابلوهای ترافیکی در آن نصب شود تا خیلی از شهروندان گرفتار قفل ترافیک در این محدوده نشوند.
 
 
مدیریت شهری متکدیان را مدیریت کند
رییس شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور خواستار مدیریت و ساماندهی متکدیان سطح شهر از سوی شهرداری شد.
 
محمد نبیونی با اشاره به اینکه متکدیان چهره شهر را مخدوش کرده اند و پس از ماه مبارک رمضان تعداد آنها افزایش چشمگیری نیز داشته است، گفت: شهرداری کرج با همکاری نیروی انتظامی و بهزیستی در پیگیری این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد. 
 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه انتهای بلوار خوارزمی در محدوده گلدشت تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این پروژه نیمه تمام رها شده و به دلیل بسته بودن معبر در این محدوده دسترسی ها و امنیت ساکنان کاهش یافته، ضروری است شهرداری در زمینه کاهش نگرانی شهروندان اقدام کند.
 
رییس شورای شهر کرج اضافه کرد: در صورت بازگشایی معبر یاد شده ترافیک محدوده خیابان بهشتی نیز کاهش می‌یابد.
 
 
حداقل ۱۵ تذکر داده ام که پیگیری نشده 
ادامه جلسه به دو تذکر رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج اختصاص یافت.
 
حسین محمدی ابتدا به عدم حضور سرپرست شهرداری کرج و معاونان وی در جلسه اعتراض کرد و با اشاره به اینکه تا کنون حداقل ۱۵ تذکر داده ام که از سوی شهرداری پیگیری نشده است از اعضای شورا خواست تا تذکرات خود را طی چند ماه اخیر بررسی کرده و پیگیری این تذکرات را جویا شوند.
 
در ادامه، شورا وارد دستور جلسه شد. ابتدا مصوبات مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن لوایح مربوط به مباحث حمل و نقل ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

نظر شما