ورود پرونده به دادگستری کردستان ۱۱.۲ درصد افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۴:۳۱:۵۱
کد خبر: ۷۲۲۱۶۹
ورود پرونده به دادگستری کردستان ۱۱.۲ درصد افزایش یافت
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: آمار ورود پرونده به محاکم قضایی این استان در یک سال گذشته (تیر ماه 96 تا تیر ماه 97) 11.2 درصد و آمار پرونده های مختومه نیز 11.49 درصد نسبت به دوره ما قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اکبر گروسی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه  گفت : دادگستری کردستان در این مدت (هفته قوه قضاییه 96 تا 97) مراجعه کننده زیادی داشته است.

وی افزود: در این مدت ورودی پرونده ها به 300 هزار و 922 فقره رسید که به نسبت مدت مشابه یک سال قبل تر که 270 هزار و 605 پرونده بود، 11.2 درصد رشد داشته بود.

گروسی تاکید کرد: آمار پرونده مختومه در محاکم قضایی طی این مدت به 295 هزار و 990 پرونده رسید که در این زمینه نیز رشد 11.49 درصد داشته ایم البته برغم افزایش وارده و تراکم کار، کارکنان قضایی توانسته اند به برخی از پرونده های سال گذشته نیز رسیدگی کنند.

وی تسریع در رسیدگی به پرونده های قدیمی از 2 سال بیشتر را از دیگر اقدام های محاکم قضایی استان اعلام کرد و گفت: این پرونده ها بیشتر مربوط به محاکم است و اکنون به صورت ویژه در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: در سال 96 وارده دادگاه های تجدید نظر به 16 هزار و 536 پرونده رسید و کارکنان دادگستری ها توانستند در این دادگاه ها به 18 هزار و 834 پرونده رسیدگی کنند و در بخش مختومه نیز رشد 64.83 درصدی داشته باشند.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده های خانواده اظهار داشت: پرونده های خانواده که اخبار ناامید کننده ای از آنها منتشر می شود نیز در اولویت کاری دادگستری برای کاهش میزان ورودی قرار گرفته است.

گروسی افزود: این برنامه ها برای کاهش پرونده ها در چند سال گذشته به صورت ویژه انجام شده و ورودی در دادگاه های خانواده طی یکسال گذشته به پنج هزار و 700 فقره در زمینه های طلاق، مهریه و ترک انفاق رسید که به نسبت ورودی پنج هزار و 900 سال 96 از کاهش حدود پنج درصدی برخوردار است علاوه بر آن در این مدت پنج هزار و 974 پرونده با حدود یک درصد افزایش نیز مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: سال 96 در اجرای احکام مدنی پرونده های وارد شده به دستگاه قضایی استان شاهد رشد 100 درصدی بودیم که بیش از ۷۶ درصد آنها مختومه شدند.

وی شورای حفاظت از اراضی ملی را از مهمترین شوراهای فعال در دادگستری های استان دانست و یادآور شدش: این شورا به منظور جلوگیری از دست درازی به اراضی ملی و منابع طبیعی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و 766 پرونده بررسی شد و یک هزار و 873 متهم نیز شناسایی و 693 هکتار اراضی منابع طبیعی و اموال بیت المال استان نیز از دست متصرفات خارج شد.

گروسی شورای حمایت از سرمایه گذاری یا همان ستاد اقتصاد مقاومتی را از دیگر شوراهای استان معرفی کرد و گفت: این شورا 18 مصوبه کاری برای حمایت از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع، حرف و کارگاه های تولیدی داشت که موصوعات آن نیز بازپرداخت وام و همراهی مدیران اجرایی بود.

وی اظهار داشت: در بحث صیانت از حقوق شهروندی نیز 9 هیات نظارت فعال شده که از همه واحدهای مربوط به دادگستری از جمله زندان، دادستانی ها و کلانتری ها بازرسی می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز