رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد :

ممنوعیت صعود گروه‌های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۴:۴۵:۲۶
کد خبر: ۷۲۳۰۲۵
ممنوعیت صعود گروه‌های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا
رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صعود کلیه گروه‌های کوهنوردی به قلل نول شمالی و جنوبی دنا ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود قلی پور در دیدار اعضای این هیات با مدیر کل ورزش و جوانان استان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان استان از فعالیت یکساله این هیات افزود: توجه به اصل آموزش در این هیات یکی از اولویت های مهم و ضروریست . 

وی با گلایه از فعالیت غیر قانونی گروه ها و باشگاه‌های کوهنوردی در سطح استان خواستار برخورد قانونی از طریق مراجع ذیصلاح با فعالیت گروه های کوهنوردی فاقد مجوز شد . 

رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با کمبود امکانات و تجهیزات و گرانی وسایل اولیه در این رشته مواجهیم.

قلی پور خواستار حمایت مادی و معنوی از هیات کوهنوردی استان شد و از میزبانی کلاس مربیگری درجه 3 کوهپیمایی در مرداد ماه در شهر یاسوج خبر داد . 

وی خواستار نظارت بیشتر بر جان پناه دنا شد و از اختصاص و حمایت 11میلیونی مدیر کل ورزش و جوانان استان در تجهیز و بهسازی مجدد جان پناه دنا تقدیر و تشکر کرد . 

رئیس هیات کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهمنامه هیات کوهنوردی با اداره کل ورزش و جوانان استان خبر داد و تصریح کرد: مبلغ 400 میلیون تومان در سال جاری در بخش آموزش در این هیات پیش بینی شده و این مهم جزو با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان استان میسر نخواهد شد . 

قلی پور از برگزاری دوره ها و کارگاههای مختلف آموزشی در کمیته های این هیات خبر داد و خاطرنشان کرد: 400نفر در این کارگاهها حضور یافته و تاکنون 240 ورزشکار سازمان یافته در این هیات مشغول فعالیت هستند . 

همچنین سید محمد تقی علوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده در توسعه فرهنگ کوه و کوهنوردی، خواستار توسعه باشگاهها و نگاه ویژه به اصل آموزش در این هیات شد . 

وی با اشاره به فرهنگ سازی در استفاده از جان پناه دنا ادامه داد: از هیات کوهنوردی استان در برخورد قانونی با گروه های کوهنوردی فاقد مجوز فعالیت حمایت می شود، افزود: از طریق مراجع قانونی این مهم را پیگیری خواهیم کرد . 

علوی بر برگزاری جلسات با باشگاهها و گروه های کوهنوردی و رعایت قوانین و مقررات تاکید کرد . 

در این نشست توسط مسئولین کمیته های این هیات مسایل و مشکلات موجود مطرح شد. 

 

نظر شما