یادداشت؛

موج جوانگرایی و شایسته سالاری در دستگاه ورزش و جوانان مازندران

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۶:۵۶:۳۱
کد خبر: ۷۲۴۳۹۱
موج جوانگرایی و شایسته سالاری در دستگاه ورزش و جوانان مازندران
جوانگرایی و شایسته سالاری در ورزش مازندران سبب امیدواری‌های زیادی در این استان ورزشی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ امروزه دنیا و اکثر صاحب نظران به این مساله اذعان دارد که ثروت اصلی جوامع را نه در منابع زیرزمینی، بلکه باید در نیرو و سرمایه انسانی آن جستجو کرد. سرمایه انسانی متخصص و کاردان و با انگیزه، ارزنده‌ترین سرمایه و ثروت ملی یک کشور محسوب شده که با بهره‌گیری درست از آن، می‌توان شاهد توسعه، پیشرفت و آبادانی یک جامعه بود.

با اینکه اکثر قریب به اتقاق مسئولین ارشد نظام به طور مستمر بر لزوم جوان شدن سیستم مدیریت در کشور تاکید داشته، تا بدانجا که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نخبگان از خطر انقطاع بین نسلی به‌عنوان چالش بزرگی که در حوزه مدیریتی تسری پیدا خواهد کرد اشاره کردند، اما همچنان جوانگرایی در حد شعار باقی مانده و با مقاومت جدی در عمل روبرو شده است.

اما مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در اقدامی متفاوت، با رویکردی جدید و براساس سبقه و تجربه مدیریتی‌اش و با تحلیل درست و بهنگام، با سپردن قدرت اجرایی و ابتکار عمل در عرصه مدیریتی به نیروهای جوان، تحصیلکرده با مدارج علمی آکادمیک و مرتبط، خلاق و کاردان، پویایی و تحول بسیار خوبی در سازمان تحت امر خود رقم زده است.

حسین‌زادگان که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس بوده و در پیکار مدیریت جنگ، جوانگرایی را با حضور فرماندهان جوانی همچون شهید همت، باکری، باقری، طوسی و ... به عینه مشاهده و لمس کرده است؛ با الگوبرداری صحیح از همان تجربه موفق، موجبات رشد و نشاط سازمانی را فراهم آورده است.

حضور مجتبی رضایی بر مسند اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا، یاسر ابراهیم زاده در بابلسر، نیما رمجی در رامسر، سامان قربانیان در سیمرغ، محمد فاضل‌زاده در امیرکلا، هادی شیرزاد در عباس‌آباد، آرش کجوری در سوادکوه شمالی در سطح شهرستان و همچنین گماردن مسئولیت برخی واحدهای ستادی مانند حراست به آقای مهدی معافی، محمدرضا ییلاقی اشرفی در واحد روابط عمومی، آقای محمد سوادکوهی در واحد ارزیابی عملکرد و بازرسی و پاسخگویی به شکایات از اقدامات مهم مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بوده که نشان از عزم و اعتقاد ایشان به مقوله گردش نخبگان و لزوم جوان شدن مدیریت نظام دارد.

لازم به ذکر است که حبیب حسین‌زادگان نگاه جدی به استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی داشته تا جایی‌که با ترسیم مشی مشخص در جهت انتصاب بانوان در سمت معاونت ادارات شهرستان‌ها مانند خانم لیلا عرب در معاونت اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل، خانم طاهره رضایی در معاونت اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا، خانم‌ها کفشی و گرجی‌پور در معاونت اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر و ... در جهت تحقق وعده دولت تدبیر و امید برآمده است.

تمامی این انتصابات گواه بر اطمینان حبیب حسین‌زادگان از مسیری است که انتخاب کرده و شنیده‌ها حاکی از آن است که تغییرات ادامه‌دار خواهد بود. علی القائده با تغییرات و بروزرسانی خوب و به‌جای ایشان شاهد رشد و پرورش مدیرانی متخصص و توانمند با تجربه اجرایی لازم و در ادامه تزریق به بدنه مدیریتی کلان کشور خواهیم بود، هرچند ناگفته نماند که در کشورهای توسعه یافته، تربیت و معرفی مدیران جوان و شایسته از وظایف اصلی سازمان‌های مردم نهاد و احزاب منسجم و کارآمد محسوب می‌گردد.

نظر شما