استاندار کرمانشاه:

امریکا سودی از فشار اقتصادی علیه ایران نمی‌برد

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۹:۰۶:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۵۰۸
امریکا سودی از فشار اقتصادی علیه ایران نمی‌برد
ایجاد بندر خشک در استان کرمانشاه می‌تواند از رونق اقتصادی خوبی بهره‌مند باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه که در سالن جلسات تدبیر استاانداری با حضور تعدادی از معاونین، فرماندار کرمانشاه، تعدادی از فرمانداران شهرستان‌ها، صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، عده زیادی فکر می‌کردند که ایران هم از این قرارداد بین‌المللی خارج می‌شود.

 وی افزود: اما همه در سراسر دنیادیدند با عقلانیت مسئولان کشور و تدبیر دولت این اتفاق نیفتاد و به همگان ثابت شد ایران در این مدت کاملا به تعهدات هود پایبند بوده است.

استاندار کرمانشاه به اعتراف رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت:  قرارداد برجام به نفع آن‌ها نبوده است و با خروج از این معاهده بین‌المللی بازهم بدعهدی آن‌ها به همگان ثابت شد.

بازوند ادامه داد: در طول 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد دشمنان ایران بارها در باره مسائل اقتصادی علیه ملت ایران دسیسه چینی کرده‌اند اما هر بار دست خالی‌تر از قبل صحنه مبارزه را ترک کرده‌اند و به یاری خدا این بار هم به نتیجه دلخواهشان نمی‌رسند.

وی افزود: متاسفانه در این شرایط برخی از افراد دست به سیاه‌نمایی می‌زنند تا مردم را نسبت به آینده کشورمان بدبین کنند و امید آینده روشن را از مردم دور کنند، امیدوارم با تدبیر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران ورهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مشکلات اخیر مرتفع و مردم با حمایت همیشگی خود از انقلاب و نظام در آینده شرایط بهتراز این را تجربه می‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم  صاحبان اصلی انقلاب هستند و برخلاف حرف‌های دشمنان، سرمایه اجتماعی نظام ضعیف نشده است و این امر را مردم با حضور پرشورشان در صحنه‌های انتخابات و راهپیمایی‌ها به دفاع از انقلاب خودشان ثابت کردند.

بازوند خواستار صرفه‌جویی مردم و به خصوص دستگاه‌های دولتی در باره حامل‌های انرژی از جمله آب و برق شد و گفت: با مقداری صرفه‌جویی و مصرف درست مشکلی در تابستان پیش نمی‌آید و شاهد قطعی آب و خاموشی نخواهیم بود.

وی حضور بخش خصوصی را در استان کرمانشاه یک فرصت بزرگ برای سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی عنوان کرد و افزود: لازم است شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در بخش خصوصی استان کرمانشاه فراهم شود و بسیاری از پیچیدگی‌های اداری آن‌ها رفع شود‌.

استاندار کرمانشاه گفت:ایجاد بندرخشک در کرمانشاه  می‌تواند رونق اقتصادی بسیار خوبی در استان کرمانشاه داشته باشد و ایجاد بندر خشک کاملاً دارای توجیه اقتصادی برای استان است.

بازوند ادامه داد: یکی دو سرمایه‌گذار به صورت جدی برای در اختیار گرفتن پروژه که به حدود 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اعلام آمادگی کرده‌اند‌.

وی در باره محل اجرای پروژه بندرخشک گفت: محل نهایی اجرای این طرح توسط سرمایه‌گذار تعیین می‌شود اما به نظر می‌رسد شهر کرمانشاه بهترین محل برای اجرای آن باشد،

استاندار کرمانشاه ادامه داد: خود سرمایه‌گذاران نیز تمایل به اجرای پروژه در مرکز استان کرمانشاه را دارند.

بازوند افزود: به گفته مشاوران طرح، ایجاد بندر خشک اقتصادی 700 فرصت شغلی مستقیم و بیش از پنج هزار فرصت شغلی غیرمستقیم می‌تواند ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز