معاون وزیر کشور:

۳۰۱ طرح محوری در کشور برای دهه فجر آماده افتتاح می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۶:۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۲۵۱۶۹
۳۰۱ طرح محوری در کشور برای دهه فجر آماده افتتاح می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: 301 طرح محوری را در سراسر کشور با مصوبه هیات دولت مورد پیگیری قرار دادیم که این طرح ها با اعتبار 92 هزار میلیارد تومان دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بابک دین پرست  در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: امسال در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه چشم دشمن را کور کنیم با مصوبه هیات دولت 301 طرح را در استان ها شناسایی کردیم تا دهه فجر افتتاح شود.

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است گفت: مسئولان قوانین مزاحم توسعه را شناسایی و رفع کنند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مسئولان در این شرایط خاص کشور باید انعطاف داشته و پیگیر امور باشند.

وی افزود: طرح آمایش سرزمین از موارد مهم مورد پیگیری در وزارت کشور است اما متاسفانه هنوز یک منشور قابل تکیه ارایه نشده است.

دین پرست گفت: طبق بررسی های وزارت کشور در اواخر سال گذشته طرح آمایش سرزمین خراسان جنوبی توسط دانشگاه بیرجند انجام شده است که با توجه به ماموریت ویژه استاندار خراسان جنوبی در مباحث توسعه ای و به نمایندگی از 9 استان کشور، امیدواریم این طرح در این استان خروجی مثبت داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس تصمیم وزارت کشور 31 شهرستان در 31 استان کشور به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند که امیدواریم شهرستان نهبندان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی مورد عنایت بیشتری قرار گرفته و فاصله مورد نظر رو به کاهش قرار گیرد.

وی گفت: تیر ماه امسال نشست رونمایی از اسناد توسعه ای استان ها را در وزارت کشور خواهیم داشت که با اجرای این طرح امیدواریم فاصله توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود: 11 هزار و 452 طرح اقتصادی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار حمایت دولت قرار گرفته که از این طرح ها 62 طرح در خراسان جنوبی است.

وی گفت: در بخش واحدهای صنعتی و معدنی هم در سراسر کشور 6 هزار واحد را مورد حمایت قرار دادیم که از این تعداد 16 طرح در خراسان جنوبی است.

وی اظهار داشت: در قالب این طرح تاکنون پنج هزار و 67 واحد به سرانجام رسیده است که با توجه به 16 سهم خراسان جنوبی، 32 واحد معدنی مورد توجه این طرح قرار گرفتند.

دین پرست با بیان اینکه وضعیت معادن استان قابل توجه بوده و توجه نکردن به آن گناه است تاکید کرد: مدیران به برگزاری جلسات شورای معادن توجه بیشتری داشته باشند و در وضعیت معدن با جدیت وارد شوید.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای به دست آمده، 2 هزار و 22 واحد اقتصادی در کشور توسط بانک ها تملیک شده که برای تعیین تکلیف این واحدها سه دستور از سوی رئیس جمهوری به وزارت کشور صادر شده است.

وی گفت: تمامی بنگاه های اقتصادی که در کشور با مشکل مواجه هستند را بررسی و مشکلات آنها را پیگیری خواهیم کرد و مدیران در استان ها هم مدیریت کنند.

معاون وزیر کشور اعلام کرد: تاکنون 173 مورد اختیار از دستگاه های کشوری به استان ها تفویض شده است و استاندار خراسان جنوبی تیم ویژه ای را برای بررسی حدود اختیار دستگاه ها به کار گیرد تا مشخص شود این اختیارات، اجرایی می شود یا در حال اجرا به تهران است.

وی با تاکید بر اینکه طرح تنظیم بازار مورد توجه قرار گیرد افزود: طبق آمار ارایه شده در این جلسه 80 درصد زعفران دنیا در کشور تولید می شود اما یک پانزدهم عاید ماست، بعد ادعای مدیر مجرب بودن داریم.

دین پرست در مورد بازدید هایی که در سفر 2 روزه اش به خراسان جنوبی داشته است توضیح داد: مشکلاتی در استان با شرکت های سرمایه گذاری ایدرو و ایمیدرو وجود دارد که در کشور پیگیری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مشکلات مربوط به کارخانه کاشی، کویر تایر، نیروگاه برق خورشیدی و فولاد را در کشور با اینکه برخی در وظیفه ما نیست، پیگیری خواهیم کرد اما مدیران دستگاه ها باید در نظر داشته باشند که 20 درصد ابتکار برای رفع موانع نیاز است و بقیه نیاز به پیگیری دارد.

معاون وزیر کشور در امور اقتصادی گفت: برخی از مشکلات استان را به صورت پایلوت در کشور پیگیری خواهیم کرد اما باید در استان هم به سمت و سوی مدیرانی برویم که در این زمینه کارآمد باشند.

وی تصریح کرد: با این همه ظرفیت و مزیت در استان مشکلاتی که وجود دارد از عملکرد ما مسئولان است و باید بدانیم باید از فرصت های به وجود آمده بهترین بهره را ببریم.

وی اظهار داشت: برای پیگیری واگذاری شرکت های اصل 44، گروهی مستند ساز را به استان ها خواهیم فرستاد تا وضعیت 429 شرکت واگذار شده تعیین تکلیف شود.

دین پرست انتقال آب به خراسان جنوبی را از مهمترین موارد پیگیری در تهران بیان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری جلسه بین دستگاه ها و سرمایه گذار، نتایج مثبتی در این زمینه کسب کنیم.

معاون وزیر کشور امروز (دوشنبه) به همراه استاندار و جمعی از مدیران استانی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز بازدید و شرکت بازرگانی خاوران پردیس را افتتاح کرد.

وی در ادامه برنامه های دومین روز سفرش به خراسان جنوبی از پروژه شمش چدن شهرستان خوسف بازدید و روند اجرای آن را بررسی کرد. این پروژه با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن، اشتغال مستقیم 250 نفر و سرمایه گذاری 100 درصد خارجی، 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازدید از کارخانه کویر تایر و چند واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند از دیگر برنامه های امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در خراسان جنوبی بود.

بابک دین پرست دیروز (یکشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و از بازارچه مرزی میل 78، پایانه مرزی ماهیرود و قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد. شرکت در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی در سال جاری از دیگر برنامه های روز گذشته وی بود.

 

نظر شما