به میزبانی سما رشت؛

المپیاد ورزشی دانش‌آموزی سما منطقه شمال کشور برگزارشد

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۱۵:۴۹:۳۱
کد خبر: ۷۲۵۳۰۷
المپیاد ورزشی دانش‌آموزی سما منطقه شمال کشور برگزارشد
نخستین المپیاد ورزشی دانش‌آموزی متوسطه دوره دوم پسران سما منطقه شمال کشور صبح امروز با حضور ۷ استان درمجتمع آموزشی لاکان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آغاز بکار کرد .

به گزارش برگزاری برنا گیلان، در ابتدای این مراسم محمد نیک پسند دبیر شورای نظارت و هماهنگی سماء استان گیلان اظهار داشت :  نخستین المپیاد ورزشی دانش‌آموزی پسران سما منطقه شمال کشور با حضور ۷ استان از ۱۲ لغایت ۱۴ تیر ماه در رشت برگزار می‌شود.

وی افزود : خراسان رضوی، مازندران، اردبیل، تهران، کردستان، آذربایجان غربی و گیلان استان‌های شرکت‌کننده در این هستند و البته این المپیاد  ۱۱ استان از سطح کشور را نیز می توانست میزبانی کند.

وی خاطر نشان کرد : این المپیاد در سایت ۵۰ هکتاری دانشگاه آزاد واحد رشت و در ۲ رشته فوتسال و تنیس روی میز برگزار می‌شود .

نیک پسند در ادامه به داشتن اخلاق در کنار تاکید کرد و گفت : علم تحصیل، تهذیب و ورزش همواره از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و باید به طور ویژه به آن توجه شود.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سماء استان گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست همواره برای گیلان و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: این المپیاد با هدف حفظ محیط‌زیست در گیلان برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم زهرا فتح الهی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما نیز اظهار کرد :  دست‌اندرکاران این حوزه به منظور برگزاری هرچه بهتر این المپیاد از تمامی توان‌خود بهره می‌برند.

وی افزایش نشاط، امنیت و شادابی در بین نوجوانان و جوانان را از دلایل اصلی برگزاری این المپیاد خواند و گفت :  این المپیاد با هدف ایجاد انگیزه برای نوجوانان و جوانان برگزار می شود .

دکتر ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم عنوان کرد : جایگاه ورزش برای همگان در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی مشخص است و در حال حاضر که کشور ما در شرایط تحریم ها و عداوت ها قرار گرفته می توانیم این ناعدالتی ها را در ورزش و خصوصا بازیهای جام جهانی مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه این هدف دشمنان از این ناعدالتی‌ها ایجاد عدم تعادل در زندگی فردی و اجتماعی برای جوانان ایرانی است اظهار داشت : راه حل این است که به ظرفیت های جوانان توجه داشته باشیم و امیدوار به فعالیت آنان در عرصه های مختلف جامعه باشیم .

چیرانی  با اشاره به تجربه کشور‌های موفق در خصوص بکارگیری جوانان عنوان کرد :  توجه به کار و فراغت عاملی برای پیشرفت و توسعه است و  اهمیت دادن به کار و فراغت می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

وی افزود : ورزش یکی از مواردی است که می تواند روحیه بخش باشد و البته ورزش بر پایه ی هویت ویژه ایرانی و منش پهلوانی خود موجب فرهنگ سازی و به نمایش گذاشتن روحیه جوانمردی خواهد بود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ورزش و فراغت در بسیاری از شرایط به کمک افراد می‌آید بیان کرد: روحیه پهلوانی و جوانمردی در ورزشکاران ایرانی مشهود است و ایرانیان تنها به دنبال کسب نتیجه نیستند‌.

وی با بیان اینکه امید است این المپیاد نیز با روحیه پهلوانی و جوانمردی در استان گیلان برگزار شود تصریح کرد: المپیاد‌های ورزشی می‌تواند با برگزاری در دانشگاه‌ها برای جوانان زندگی‌ساز باشد.

گفتنی است المپیاد ورزشی دآنش آموزی مقطع متوسطه دوره دوم پسران سما منطقه شمال کشور شامل استان های گیلان، آذربایجان غربی، مازندران، زنجان، اردبیل، همدان، کردستان، خراسان رضوی، تهران، قم و البرز از تاریخ دوازدهم تیرماه لغایت ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷ به میزبانی سما رشت برگزار می گردد.

همچنین در این مراسم از قلک سبز با هدف جمع‌آوری درب‌های بطری برای کمک به محیط زیست رونمایی شد؛ موسسات و مدارس می‌توانند با جمع‌آوری درب‌های بطری در این قلک و فروش این درب‌ها تجهیزات ورزشی برای مراکز خود تهیه کنند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز