معاون وزیر جهادکشاورزی در خمین از پرداخت تسهیلات جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون سخن گفت؛

۱۵ هزار میلیارد ریال به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۲۱:۵۲:۱۴
کد خبر: ۷۲۵۹۵۳
۱۵ هزار میلیارد ریال به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافت
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس انعقاد تفاهم نامه با بانک کشاورزی امسال 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ضریب مکانیزاسیون حوزه کشاورزی کشور اختصاص یافت.

عباس کشاورز روز پنجشنبه در جریان بازید از مزرعه آفرینش خمین در جمع خبرنگاران افزود: برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی هیچ محدودیتی وجود ندارد و کارمزد پرداخت این تسهیلات از سایر اعتبارات کمتر است.

وی اظهارکرد: بهره وری کشاورزی با مکانیزاسیون رابطه مستقیم دارد و کیفیت عملکرد و صرفه جویی در هزینه های حوزه کشاورزی امری انکار ناپذیر است، اگرچه سهم طرح های الگویی در مزارع، بهره گیری از تجارب کشاورزان و استفاده از ارقام جدید بذر نیز در این راستا محفوظ است.

کشاورز بیان کرد: در پنج سال اخیر پرداخت تسهیلات در افزایش ضریب مکانیزاسیون تاثیر جدی داشته است ضمن اینکه برنامه هایی برای این امر توسط نهادهای مختلف اجرا می شود.

وی اظهارکرد: در اجرای طرح اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی 45 درصد اعتبارات به بخش کشاورزی تخصیص داده شده که از این اعتبارات نیز برای تقویت ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استفاده می شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: برخی نهادهای کمک کننده در مناطق محروم نیز ارقام اعتبارای ارزان قیمتی را برای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در دستور کار دارند.

کشاورز گفت: یکی از برنامه های مهم وزارتخانه توسعه کشاورزی حفاظتی با سه اصل تناوب کشت، حفظ باقیمانده گیاهان و انجام حداقل عملیات خاک ورزی با اولویت کشت مستقیم است.

وی ضمن بازدید از دستگاه ابتکاری کشاور خمینی با عنوان چاره 32، ادامه داد: دستگاه اختراع شده توسط کشاورز نخبه خمین با عنوان سیستم حفاظت آب و خاک کشت مستقیم را انجام می دهد.
|
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: این مخترع تناوب کشت را با استفاده از این دستگاه رعایت و باقیمانده گیاهان را به منظور حاصلخیزی خاک حفظ کرده است.

کشاورز یادآور شد: آنچه برای پایداری و نگهداری و صرفه جویی در آب و افزایش تولید و بهبود خاک نیاز است درکشاورزی حفاظتی وجود دارد و هنر این نوع کشاورزی تقویت خاک است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز