نشست های فصلی با دهیاران باید تداوم داشته باشد/ تجلیل از دهیاران شهرستان کرج در روز دهیار

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۴:۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۲۶۴۵۸
نشست های فصلی با دهیاران باید تداوم داشته باشد/ تجلیل از دهیاران شهرستان کرج در روز دهیار
فرماندار ویژه شهرستان کرج بر ضرورت تداوم در تشکیل نشست های فصلی با دهیاران تاکید کرد و گفت: باید با همراهی و مشارکت، دست به دست هم دهیم تا قطار توسعه در روستاها بیش از گذشته به جریان بیفتد و با حضور میدانی در مناطق روستایی این امر تداوم خواهد داشت .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «مهندس سیروس شفقی» در همایش « همایش تجلیل از دهیاران» اظهارداشت: چهاردهم تیر ماه به عنوان روز دهیار نامگذارى شده و این روز، فرصتی برای قدردانی از تلاش های زحمتکشان این عرصه است.

وی افزود: خوشبختانه ما در شهرستان کرج دهیاران موفقى داشته ایم و توانسته ایم طى این سالها کارنامه موفقی  در این بخش برجای بگذاریم.

* بسترها بنحوی مهیا شود که مردم در بازگشت به روستاها از یکدیگر سبقت بگیرند

فرماندار ویژه شهرستان کرج تصریح کرد: امیدواریم با تلاش های شما دهیاران، هیچ روستایی دغدغه مسایل معیشتی، اجتماعی و اقتصادی نداشته باشد و مردم در برگشت به روستاها از یکدیگر سبقت بگیرند.

*برای نخستین بار کمیته فنی کارگروه اشتغال در فرمانداری فعال شد

وی در ادامه با تاکید بر حوزه توسعه اشتغال روستایى گفت: در بحث اشتغال باید وقت بیشتری گذاشته شود؛ در این خصوص نیز برای اولین بار کمیته فنی کارگروه اشتغال را در فرماندارى کرج تشکیل دادیم.

وی بیان کرد:  تلاش برای جذب اعتبارات و تسهیلات دولت که با نرخ و سود پایین درنظر گرفته شده است، در دستور کار قرار گیرد.

شفقی در ادامه افزود: شوراها، تسهیل کننده اجرای سیاست های دولت و نقش آفرین در شناسایی قابلیت ها و ظرفیت ها برای توسعه امور مربوط به روستاها هستند.

وی افزود: اگر روستایی به شهر بازگردد، دیگر روستا و هویتی باقی نمی ماند، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای توسعه روستاها بکار گیرید.

*هر روستا باید یک پروژه عمرانی را شروع کند

فرماندار کرج در ادامه با تاکید بر اینکه هر روستا باید یک پروژه عمرانی را بصورت جدی کلید بزند؛ گفت: با تعریف یک پروژه عمرانی در هر روستا، قطار پروژه هاى عمرانى بیش از گذشته به حرکت در خواهد آمد و شاهد فعالیت بیشتری در روستا ها خواهیم بود.

شفقی با بیان اینکه بازوهای توانمند ما،دهیاران هستند، افزود: در بحث اشتغال برای جذب اعتبارات اشتغال روستایی وقت بیشتری گذاشته شود.

فرماندار کرج همچنین نظارت بر ساخت و سازها و مدیریت بافت های روستایی را مورد تاکید قرار داد.

* دهیاران مدیر روزهای بحرانی در روستاها باشند

فرماندار کرج گفت:مدیریت بحران در روستاها همواره در آماده باش قرار داشته باشد و نباید در مواقع بحران منتظر کمک دیگران باشید؛ بلکه باید خود دهیاران به عنوان یک مدیر بحران در روستاها فعالیت کنند.

وی در ادامه خطاب به دهیاران بیان کرد: وقتى مسئولیتی پذیرفتید، باید پای کار باشید و هیچ کوتاهى هم در انجام امور قابل قبول نخواهد بود.

*نشست های فصلی دهیاران تداوم داشته باشد

فرماندار کرج همچنین با تاکید بر استمرار نشست های فصلی با دهیاران برای توسعه امور مربوط به روستاها گفت: کارهاى ماندگار از خود برجاى بگذارید چرا که همیشه دهیار نخواهید بود.

وی بیان کرد: دهیاران برای جذب اعتبارات مناسبی که وجود دارد به میدان کار بیایند و همت بیشتری بخرج دهند.

شفقی گفت: پروژه های اولویت دار در روستاها شناسایی شود تا هنگام جذب اعتبارات دچار مشکل نشویم.

وی در ادامه حفظ منابع آب و امور بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار کرج در بخش دیگری با بیان اینکه باید شرایط فعلى را درک کنیم تصریح کرد:  اقداماتی از سوی دشمنان به ما تحمیل می شود اما هیچ کاری از پیش نمیبرند و ما باید عملکردمان را اطلاع رسانی کنیم تا میدان برای دشمنان باز نشود.

*دهیاران اقدامات انجام شده را به مردم در روستاها گزارش دهند 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مرور بیانات مقام معظم رهبری و سخنان رییس جمهوری در دیدار با مدیران ارشد دولت، افزود:  برنامه های خود را باید گزارش دهید تا مردم در جریان امور قرار گرفته و امیدوارتر باشند.

*با اعلام گزارش عملکرد خود تبلیغات شوم دشمنان را خنثی کنید

فرماندار کرج گفت: دشمن در حال تبلیغات شوم خود است و این ما هستیم که با اقدامات خود و مقاومت نباید در دام دشمن بیفتیم و با عملکردمان نقشه های شوم دشمنان را باطل کنیم .

  گفتنی است، در پایان این مراسم بمناسبت روز دهیار، جمعی از دهیاران در سطح شهرستان کرج توسط فرماندار ویژه شهرستان کرج، مورد تجلیل قرار گرفتند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز