نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در سال جدید برگزار شد

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۸:۱۱:۰۹
کد خبر: ۷۲۶۶۸۴
نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در سال جدید برگزار شد
نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در سالجاری برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در سالجاری عصر روز شنبه به ریاست محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: با توجه به شرایط موجود، دولت تاکید ویژه ای بر همکاری با بخش خصوصی در جهت رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار دارد.

وی ادامه داد: در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که بصورت مستمر برگزار خواهد شد، پیگیر مسائل و مشکلات تولیدکنندگان، تجار و فعالان بخش خصوصی در استان خواهیم بود.

شهریاری همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات مالیاتی مطرح شده از سوی اصناف و تولیدکنندگان استان، دستور برگزاری جلسه ای در این خصوص را با حضور معاون امور اقتصادی استاندار و مدیرکل امور مالیاتی استان صادر کرد.

وی به مشکلات مرغداری ها از جمله افزایش قیمت خوراک طیور نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیر موضوع است ما نیز در استان جلسه ای را با مرغداران برگزار خواهیم کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان پایین ترین درآمد سرانه را در شمال غرب کشور دارد، گفت: همه ما باید برای افزایش درآمد سرانه و بهبود رتبه استان تلاش کنیم.

رضا حسینی افزود: یکی از مهمترین عوامل کاهش درآمدهای مالیاتی در استان، سهم زیاد بخش کشاورزی از اقتصاد استان و معافیت این بخش از مالیات است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت پرداخت مالیات در استان بیان کرد: میانگین جهانی مالیات پرداختی نسبت به تولید ناخالص داخلی در دنیا 15 درصد، در کشورهایی نظیر نروژ 27 درصد، در ایران 7.3 درصد و در آذربایجان غربی 2.2 درصد است.

یعقوب مزرعه لی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که در استان ما کمترین میزان مالیات نسبت به تولید ناخالص داخلی پرداخت می شود و وجود فشار بر روی اصناف، مشاغل و سایر مودیان مالیاتی، حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات از تولید ناخالص داخلی آذربایجان غربی به ترتیب 19، 19 و 62 درصد است که به علت کم بودن سهم صنعت و معافیت بخش کشاورزی، بخش عمده مالیات پرداختی در حوزه خدمات انجام می شود و این امر در برخی موارد زیاد بودن مالیات در استان را نشان می دهد.

در این جلسه فعالان اقتصادی آذربایجان غربی در خصوص نحوه کاهش فشار مالیاتی و بهبود وضعیت صنایع استان بحث و تبادل نظر کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز