نظرِ اعضای شورا درباره چرایی عدم تایید سریزدی/چهارشنبه روزِ اصرار یا انتخاب

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۶:۲۴:۲۹
کد خبر: ۷۲۷۶۶۰
نظرِ اعضای شورا درباره چرایی عدم تایید سریزدی/چهارشنبه روزِ اصرار یا انتخاب
​در هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی که بدونِ نطق وارد دستور جلسه شد، پس از رسیدگی به لوایح، تایید نشدن صلاحیتِ سریزدی به عنوان شهردار کرج نیز به صورت رسمی به اعضا اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج امروز یکشنبه هفدهم تیرماه با حضور تمامی اعضا و با محوریت عدم تایید صلاحیت مجید سریزدی شهردارِ پیشنهادی برگزار شد. 

 

برخی اعضای شورا بعد از اعلامِ تایید نشدن مجید سریزدی نظراتی داشتند که این نظرات را مرور می کنیم. 

 

 

وظیفه ما نیست دنبال چرایی رد شدنِ سریزدی باشیم

 

فرج الله ایلیات؛ "وزارت کشور به صراحت اعلام کرده مراجع ذیصلاح صلاحیتِ سریزدی را رد می کند. در حیطه وظایف ما نیست از مراجع ذیصلاح توضیح بخواهیم چرا گزینه مورد نظر شورای کرج را رد کرده اید.

 

 

پاسخ وزارت کشور بی احترامی به شورا بود

 

غدیر مهدوی؛ "پاسخ مشاور وزیر را بی احترامی به شورا می دانم. قانون صراحتا عنوان کرده وزیر یا استاندار باید صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد پیشنهادی را اعلام کند، چرا مشاورِ وزیر با شورا مکاتبه کرده است؟"

 

 

درباره انتخاب شهردار تصمیم گیری می کنیم

 

حسین محمدی؛ "ما می خواهیم در رابطه با انتخاب شهردار منتخبِ اعضایِ شورا نظر دهیم، در جلسه فوق العاده تصمیم گیری های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت."

 

 

قحط الرجال نیست

 

سارا دشت گرد؛ "با این که نتیجه مشخص بود اما دوستانِ ما در شورا گفتند بهترین گزینه را انتخاب کرده اند و روی آن پافشاری کردند. عجله اعضا برای انتخاب شهردار را نمی‌فهمم. قحط الرجال نیست، با ۱۳ رای شخص دیگری را انتخاب می کنیم.

 

 

عدم تایید سریزدی باید از سوی وزیر اعلام شود نه مشاور وزیر

 

اکبر سلیم نژاد؛ "با غدیر مهدوی موافقم، احراز و عدم احرازِ صلاحیت شهردار پیشنهادی باید از سوی خودِ وزیر اعلام شود اما به قانون احترام می‌گذاریم و از آن تبعیت می کنیم. در این انتخاب بعضی ها اعمال نفوذ کردند. در بازیِ قدرت پیروزی با کسی است که از قدرت بیشتری برخوردار است. در جلسه بعدی در خصوص انتخاب شهردار تصمیم گیری می کنیم.

 

تمام این قیل و قال ها برای نزدیکتر شدن به رضایت شهروندان است

 

منصور وحیدی؛ "تمام این قیل و قال ها برایِ نزدیک تر شدن به رضایتِ شهروندان است. اکثریت و اقلیت در ماجرای انتخابِ شهردار نفوذ داشتند. خط قرمز ما قانون است و قانون هم شرایط را مشخص کرده. اکثریت اگر نظرشان این باشد که سریزدی شهردار شود ما هم می‌پذیریم. کار مردم نباید روی زمین بماند. انتخاب شهردار به نفع شهر و مردم است. چهارشنبه نتیجه یِ قطعی اعلام می شود. اعضا مشکلی با هم ندارند چرا که همه آمده اند مشکلاتِ موجود را کمتر کنند. باید به دنبال اشتراکات باشیم.

 

 

شورا حق دارد از مسیر قانونی پیگیر موضوعاتِ باشد

 

عباس زارع؛ "پاسخ معاون وزیر کشور صراحتِ لازم را نداشت. دستگاه های نظارتی مکلف هستند در زمانِ مشخص پاسخگو باشند. این حق شورا است که از مسیر قانونی اقدام کند. با تبادل نظر و با تصمیم درست، مسیر درست را برای انتخابِ درست مشخص کنیم، بدون دخالت دیگران.  

 

چه فرقی می کند وزیر نامه زده باشد یا مشاورِ وزیر 

 

محمد نبیونی؛ "عرف را باید نگاه کرد. در سایر شهرها هم این موضوع رخ داده، آیا مکاتبه مستقیم وزیر تاثیری در اصل موضوع دارد یا خیر."

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز