نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

اجرای طرح ۵۸ متری توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۴:۲۸:۵۸
کد خبر: ۷۲۷۹۹۲
اجرای طرح ۵۸ متری توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اجرای برخی از طرح های تدوین شده توسعه ای اراک از قبیل طرح 58 متری توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد و می طلبد ساماندهی هسته مرکزی این شهر به عنوان اولویت نخست در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش برنا از اراک، آیت ا...  دری نجف آبادی در دیدار با مسئولان و مدیران شهری کلانشهر اراک، افزود:هسته مرکزی کلانشهر اراک کانون تمرکز خدمات است که این مهم عامل اصلی ترافیک و بسیاری از مشکلات توسعه ای است .

وی ادامه داد: هسته مرکزی شهر اراک بافت تاریخی با قدمت 200 را در خود دارد که باید ضمن مرمت کارشناسی و حفظ سیمای بصری برای داشته های گردشگری آن سرمایه گذاری اصولی شود. 

امام جمعه اراک گفت: بهبود طرح های مبلمان شهریاز نیازهای جدی در اراک است که در این راستا همه دستگاه ها باید مدیریت شهری را یاری دهند و در هماهنگی تنگاتنگ بیشترین بهره وری از منابع مالی در ساماندهی مبلمان شهری صورت بگیرد.

آیت ا... دری نجف آبادی گفت: به منظور موفقیت در طرح ها و برنامه های مختلف اجرایی باید بلند نظری جایگزین تفکر مقطعی شود و با شهامت و روحیه مضاعف در مسیر حل مشکلات گام برداشت. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین بر آزادسازی معابر در هسته مرکزی شهر، مقاوم سازی منازل مسکونی و مجتمع های تجاری به خصوص در بافت فرسوده و تاریخی، ساماندهی آرامگاه آقانورالدین و محسنی اراکی در میدان سرداران(دروازه تهران) و میدان شیخ فضل الله نوری(دروازه شهرجرد) تاکید کرد. 

شهردار کلانشهر اراک نیز در این دیدار گفت: در جریان تعریض خیابان شهید فردین پور اراک در مجاورت میدان شیخ فضل الله نوری بیش از 12 هزار متر مربع از عرصه ها آزاد سازی شد که ساخت مجتمع های تجاری در این منطقه برنامه ریزی شده است. 

داود تاجران افزود: تخریب ساختمان های شهرداری در حاشیه میدان شیخ فضل الله نوری و پارک شهر در راستای گسترش فضای پارک از مهمترین برنامه های مدیریت شهری اراک است که عملیات اجرایی آن کلید خورد. 

وی اضافه کرد: شهرستان اراک به لحاظ فرهنگی و وجود بناهای تاریخی و سرمایه های تولید و صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد و نیاز است با رویکرد جدید از این ظرفیت های ارزشمند استفاده شود. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز