معاون رئیس جمهور:

وجود ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور/مدیران می‌گوینداختیارات لازم را در استان ندارند

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۷:۳۴:۳۶
کد خبر: ۷۲۸۴۰۸
وجود  ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور/مدیران می‌گوینداختیارات لازم را در استان ندارند
"جمشید انصاری" از وجود ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ جمشید انصاری روز پنج شنبه  در شورای اداری   لرستان ،اظهارکرد: فلسفه وجودی نظام اداری   تحقق اهداف و برنامه توسعه و خدمات به مردم است.

او افزود:برخی از دستگاه‌ها با هدف طریقی ایجاد شده‌اند و کاری انجام ‌می‌دهند و وظایفی که برعهده آنها است اگر نبود موجودیت نداشتند.

انصاری تصریح کرد: برخی دیگر از دستگاه‌ها مانند نیروهای مسلح، وجودشان مورد نظر قانون‌گذار و مردم بوده و وجود آنها لازم است.

او  با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت بر مبنای هدف طریقی ایجاد شده‌اند، خاطر نشان کرد: در جایی دیده می‌شود که اینقدر به اهداف موضوعی پرداخته شده که هدف‌های طریقی فراموش می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوریادآورشد: مدیران می‌گویند که اختیارات لازم را در استان ندارند درحالیکه لازم نیست و باید کار خود را به درستی انجام دهند.

او ادامه داد: اگر دستگاهی نیروی مازاد دارد آنان را تعیین تکلیف کرده و نباید کشور را اینطور اداره کرد. باید به درستی کشور اداره و تصمیمات کلیدی گرفته شود.

انصاری  با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر سهمیه استخدامی امسال وزارت بهداشت است، گفت: این درحالیست که به آموزش و پرورش ۸۰۰۰ نفر سهمیه داده شده است و ۹۰۲ نفر نیز هیئت علمی داریم.

او بیان کرد: با توجه به آمار دولت ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار نفر نیروی دولتی داریم و کل نیروهای مشغول به کار ۲۳ میلیون نفر هستند و ۱۵ درصد شامل شاغلین کارهای دولتی می‌شود.

انصاری  از وجود ۸ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی خبر داد و  تصریح کرد: از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل بوده  و مابقی باید توسط بخش خصوصی به کارگیری شوند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه سالیانه ۳ هزار نفر از سامانه خارج می‌شوند،  تاکید کرد: تنها می‌توانیم سالی صد نفر را در شغل‌های دولتی به کارگیری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز