با همت متخصصان داخلی انجام شد؛

تعمیر و بازسازی دستگاه کنترل هوای فشرده در واحد ذخیره سازی شوریجه

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۱:۳۲:۰۴
کد خبر: ۷۲۸۸۴۱
تعمیر و بازسازی دستگاه کنترل هوای فشرده در واحد ذخیره سازی شوریجه
مسئول ابزاردقیق واحد ذخیره سازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با همت متخصصان داخلی دستگاه کنترل هوای فشرده ( محفظه احتراق فشار قوی مولدهای برق ) واحد ذخیره سازی شوریجه تعمیر و مورد بازسازی قرار گرفت.

هادی غلامی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام این خبر افزود: این تجهیز یکی از قطعات مولدهای برق مجتمع ذخیره سازی گاز طبیعی شوریجه است که کنترل هوای ورودی به محفظه احتراق را بر عهده دارد و هوای ورودی با سوخت ترکیب شده و انرژی مورد نیاز برای تولید برق را تامین می کند.

وی تصریح کرد:  این تجهیز از زمان راه اندازی واحد ذخیره سازی توسط یک شرکت اکراینی نصب شده که پس از سه سال کارکرد دچار اشکال شده و پس از بررسی های صورت گرفته، این تجهیز توسط متخصصان داخلی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تعمیر و عملیاتی گردید.

غلامی ادامه داد: مطابق اظهارنظر سازنده، این تجهیز قابلیت تعمیر نداشته اما متخصصان و کارشناسان واحد کارگاه مرکزی و ابزار دقیق اقدام به شناسایی و آنالیز قطعات معیوب، تهیه نقشه فنی قطعات مذکور نموده و ساخت قطعات توسط شرکت های توانمند داخلی انجام شده است.

مسئول ابزاردقیق واحد ذخیره سازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: پس از ساخت و مونتاژ قطعات ساخته شده، کنترلر چندین بار در کارگاه مرکزی پالایشگاه تست گردید و در نهایت در واحد عملیاتی نصب و با موفقیت در سرویس قرار گرفت.

وی در پایان قیمت خرید این تجهیز از شرکت خارجی را 10 میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته تعمیر و احیاء تجهیز مذکور در داخل کشور با صرف اعتباری بالغ بر 125 میلیون ریال انجام شده که 9 میلیارد و 875 میلیون ریال صرفه جویی را بدنبال داشته است.

گفتنی است: این اقدام گام مهمی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به فناوری روز دنیا و دانش بومی آن است.

 

نظر شما