معاون استاندار همدان:

برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید اثربخش و مفید باشد

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۹:۴۰:۰۶
کد خبر: ۷۲۸۹۸۷
برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید اثربخش و مفید باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید غنی و اثربخش باشد و دستاوردهای علمی و اخلاقی ارزشمندی برای آنان داشته باشد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان  گفت : برنامه های اوقات فراغت باید روحیه دانش آموزان را تقویت کند به گونه ای که دانش آموزان از زمان خود بهره و لذت کافی را ببرند و به اهداف تربیتی نظام آموزشی نزدیک ‌تر ‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری ، ورزش و جوانان، کمیته امداد و بهزیستی و سایر دستگاه ها هم در کنار آموزش و پرورش به غنی سازی اوقات فراغت گروه های هدف خود اقدام کرده اند بیان کرد: جمع بندی از کار همه دستگاه ها در زمینه اوقات فراغت انجام می شود تا در پایان سال بتوان نقاط قوت و ضعف دستگاه ها را در این زمینه شناسایی کرد.

وی بر اجرای طرح هجرت در قالب برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: طرح هجرت در تحقق خودسازی و خودباوری دانش آموزان و پرکردن اثربخش اوقات فراغت دانش آموزان موثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان بعد از حضور در طرح هجرت می توانند استعداد های خود را کشف و از مهارت های خود در زمینه های دیگر استفاده کنند.

شاهرخی همچنین با اشاره به حضور اخیر سفرای کشورهای خارجی در استان همدان گفت: حضور سفرای کشورهای مختلف در استان همدان بسیار پربار بود و تفاهم نامه های مختلفی منعقد و گفت و گوهای سازنده ای شکل گرفت که مقدمه ای برای برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشورهای آسیایی و میزبانی نشست اجلاس سازمان جهانی گردشگری است.

وی اظهار داشت: همدان بیش از گذشته پویا و با نشاط برنامه های مختلف را در زمینه گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به پیش می برد و معرفی داشته های همدان به ملل مختلف در قالب رویداد همدان 2018 در استان شکل گرفته که رهاوردهای بسیاری برای استان دارد.

وی اضافه کرد: تاثیر رویداد همدان 2018 در حوزه گردشگری و اقتصادی بسیار است و سفیرانی که به همدان سفر کردند مبلغان خوبی برای همدان می شوند.

شاهرخی تاکید کرد: یکی از حساس ترین محورهای این رویداد بسترسازی برای جذب گردشگر خارجی و ارز آوری ملی است لذا باید برای ارتقای سهم گردشگر داخلی و خارجی تلاش کنیم.

 

نظر شما