مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خبر داد؛

۶۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در اراک فعالیت دارند

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۰:۳۴:۱۰
کد خبر: ۷۲۹۲۱۰
۶۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در اراک فعالیت دارند
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ٦٣ هزار ورزشکار سازمان یافته در اراک فعالیت دارند.

به گزارش برنا از اراک، عابد حقدادی در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به تاکیدات دولت و مجموعه مدیریتی استان مرکزی بر تحقق نشاط اجتماعی و ورزش که یکی از مصادیق تحقق این امر است، بیان کرد: استان مرکزی روند نخبه پروری و قهرمان پروری را به مانند گذشته دنبال می کند و از ابتدای تشکیل اردوهای تیم های ملی جهت حضور در بازی های آسیایی ستاد بازی های آسیایی نیز در استان شکل گرفته است . 

وی با اشاره به حضور ٣٦ ورزشکار استان مرکزی در اردوهای تیم های ملی، افزود: با ارزیابی های صورت گرفته در حال حاضر ١٥ ورزشکار از استان در اردوها شرکت دارند و پیش بینی می شود حداقل ١٠ ورزشکار استان در بازی های آسیایی حضور داشته باشند . 

حقدادی با بیان اینکه در دوره های قبل مسابقات آسیایی تنها ٤ نماینده از استان در بازی ها حضور داشتند، اضافه کرد: در این دوره حتی در بحث بازی های پارآسیایی امسال بین ٧ تا ١٠ ورزشکار از استان حاضر خواهند بود و این امر حاصل ظرفیت، زیرساخت ها و تلاش مدیران قبلی بوده است . 

وی با بیان اینکه ٦٣ هزار ورزشکار سازمان یافته در اراک فعالیت دارند، گفت: ١١١ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان مرکزی وجود دارد که بخشی با جذب اعتبارات انجام شده است، همچنین پروژه پیست تارتان نیز با بهترین کیفیت اختصاص خواهد یافت . 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی  بیان کرد: استان مرکزی دارای ٦٠٠ قهرمان کشوری است و سالانه بین ٥٠٠ تا ٦٠٠ مدال کشوری برای استان کسب و در این بین ١٣٠ مدال جهانی و آسیایی کسب می شود . 

وی افزود: استان مرکزی دارای ٣٠٠ وزرشکار در اردوهای تیم های ملی است . 

حقدادی سرانه ورزش استان در بخش دولتی و غیردولتی، سرپوشیده و روباز را  ٠.٨٦ مترمربع دانست که از این میزان ٠.٣٧ مترمربع سرانه ورزشی سرپرشیده است و گفت: ساوه کمترین سرانه و آشتیان و تفرش بیشترین سرانه ورزشی را در استان در اختیار دارند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز