فرماندار ویژه شهرستان کرج:

مجتمع ساماندهی متکدیان در کرج از اول تیرماه راه اندازی و آغاز بکار کرده است/ شهرداری مجری ساماندهی متکدیان در سطح شهر است

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۰۹:۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۲۹۶۲۳
مجتمع ساماندهی متکدیان در کرج از اول تیرماه راه اندازی و آغاز بکار کرده است/ شهرداری مجری ساماندهی متکدیان در سطح شهر است
​فرماندار ویژه شهرستان کرج از راه اندازی اولین مجتمع غربالگری در کرج از اول تیرماه خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت پذیرش روزانه تا ۶۰ نفر را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیروس شفقی در خصوص موضوع تکدی گری در سطح شهر کرج و با اشاره به نصح صریح قانون در این رابطه اظهار داشت: طبق قانون در بحث ساماندهی متکدیان، مدیریت شهری و شهرداری در مورد جلوگیری از تکدی گری و هدایت آنها به سوی مشاغل آبرومند باید فعالیت کند و طبق مصوبه شورای اداری سال 87/2/15 تعداد 12 سازمان و ارگان دارای مسوولیت در جمع آوری و ساماندهی متکدیان هستند که باید در این مورد اقدام کنند؛ اما سازمانی که فعلا مستقیما دخالت دارد، مدیریت شهری است.

وی افزود: طبق قانون،شهرداری موظف است نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل افراد موضوع در این مصوبه به مجتمع اردوگاهی، اقدام نمایند و اداراتی که در این زمینه مرتبط هستند؛ اعم از بهزیستی و کمیته امداد (ره)، نیروی انتظامی و..، افراد جمع آوری شده و واجد شرایط را پس از غربالگری جهت ساماندهی به هر یک از دستگاه های مربوطه تحویل می دهند.

آغاز بکار مجتمع ساماندهی متکدیان در کرج از اول تیرماه 

معاون استاندار در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده جهت راه اندازی مرکز غربالگری در کرج بیان کرد: برای اولین بار در شهرستان کرج از اول تیرماه، این مرکز راه اندازی و در مرحله تجهیز قرار گرفته است و ادارات مختلفی که دست اندرکار این امر هستند، برابر وظایفی که برای آنها تعیین شده نمایندگان خود را در حین انجام طرح جمع آوری، در آن مکان مستقر می نمایند.

شفقی گفت: برابر بررسی های بعمل آمده، طی چند روز گذشته، اکثریت افراد جمع آوری شده دارای خانواده بوده و به خانواده های مربوطه تحویل داده می شوند.

فرماندار کرج در ادامه با بیان اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش روزانه تا 60 نفر را دارد؛ گفت: در این مرکز فرایند شناسایی و غربالگری افراد صورت می گیرد و ممکن است در این بین، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد (ره) و دیگر دستگاه ها و همین طور معتادان متجاهر نیز وجود داشته باشند.

شفقی همچنین با اشاره به راه اندزی مرکز ماده 16 در کرج تصریح کرد: برای اولین بار نیز با تاکید استاندار محترم، مرکز ماده 16 که مخصوص معتادان متجاهر است در این شهرستان شکل گرفته و راه اندازی شده است.

وی در تبیین فرایند ساماندهی متکدیان خارجی نیز گفت: متکدیان خارجی که در سطح شهر به تکدی گری مشغول هستند به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می شوند و افراد خارجی که حضورشان غیرقانونی است، بعد از دستگیری به همراه سرپرست از کشور طرد می شوند و معمولا نقیصه ای که در این زمینه وجود دارد آن است که غالبا کودکان به همراه والدین خود نیستند و این امر مشکلاتی ایجاد می کرد که با هماهنگی و همراهی مقامات محترم قضایی و انتظامی و دفتر امور اتباع خارجی، موضوع بررسی و مقرر شد تا افراد جمع آوری شده به اردوگاه عسگردآباد تحویل داده شوند.

 

 

 

 

نظر شما