درخشش دانش آموز خرم آبادی در المپیاد ریاضی دانشگاه « واترلو کانادا»

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۳:۰۳:۳۵
کد خبر: ۷۲۹۷۶۹
درخشش دانش آموز خرم آبادی در المپیاد ریاضی دانشگاه « واترلو کانادا»
آیسان میر موسوی دانش آموزخرم آبادی با شایستگی موفق به دریافت گواهینامه نمره برترازمرکز آموزش ومحاسبات المپیاد ریاضی دانشگاه واترلو کانادا درسال 2018 شد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛آیسان میر موسوی دانش آموز پایه پنجم دبستان شهید علی گودرزی ناحیه یک خرم آباد موفق به دریافت گواهینامه نمره برتر از مرکز آموزش ومحاسبات المپیاد ریاضی دانشگاه واترلو کانادا گردید. این دوره از مسابقات در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 97 در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار گردید.

آیسان میر موسوی در گروه A جزء بیست و پنج درصد تراز بالای  شرکت کنندگان  است. نمره کسب شده توسط این دانش آموز در محاسبات کشوری برابر با رتبه 5 کشوری است .

آزمون واترلو کانادا از ۱۴ سال پیش هر ساله در حدود ۶۰ کشور  جهان برگزار می شود ، انجمن ریاضیدانان جوان ایران به عنوان نماینده ایران این آزمون را برگزار می کند. این آزمون یکی از برجسته‌‌ترین آزمون‌های ریاضی دنیا است ، پس از شرکت دانش آموزان پاسخ نامه‌ها برای دانشگاه واترلوی کانادا ارسال می شود.

 

علت انتخاب گرید ۷ و ۸ گاووس نیز به درجه بندی دانش آموزان از سوی این دانشگاه بازمی گردد ،  برای مقطع ابتدایی و متوسطه اول درجه یا گرید ۷ و ۸  در نظر گرفته  شده است  ،  نام این گرید  «گاووس» از  نام یک ریاضیدان بزرگ  انتخاب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز