استاندار لرستان:

تشریح آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک/ شعب اتکا استان به لحاظ فضا و ساماندهی متناسب نیست

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۵:۰۴:۲۷
کد خبر: ۷۲۹۸۳۱
تشریح آخرین وضعیت آزادسازی قلعه فلک الافلاک/ شعب اتکا استان به لحاظ فضا و ساماندهی متناسب نیست
سید موسی خادمی گفت: در دوره‌های گذشته سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در جلسه با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع   که پیش از ظهر روز دوشنبه  به لرستان  سفرکرده است با بیان این مطلب ،اظهار کرد: این مناطق از لحاظ سرمایه‌گذاری  به شدت دچار عقب‌ماندگی هستند و بخش خصوصی قوی وجود نداشته که بتواند آنجا سرمایه‌گذاری کند.

او افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه مجموعه‌هایی در وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ... وجود دارد، یکی دو صنعت بزرگ در این استان طراحی و راه‌اندازی شود تا مردم از سرمایه‌گذاری‌های دولتی بهره‌مند شوند.

خادمی  همچنین در رابطه با مجتمع دورود نیز خاطر نشان کرد: اطلاعات دقیقی در خصوص این پروژه ندارم اما به نظر می‌رسد قابلیت توسعه دارد و می‌شود صنایع جانبی در حوزه صنعت در آنجا راه‌اندازی کرد.

او با بیان اینکه در دورود هم در حوزه صنعت و هم کشاورزی نیازمند ایجاد صنایع هستیم،ادامه داد: بخش عمده‌ای از مشکلات مردم شهرستان دورود به فقر و اشتغال برمی‌گردد و اگر صنعتی در آنجا ارائه دهیم به بهبود شرایط کمک خواهد شد.

خادمی ضمن اشاره به فروشگاه‌های اتکا سطح استان ،گفت: شعب اتکا استان به لحاظ فضا و ساماندهی متناسب نیست و انتظار داریم نسبت به توسعه و ایجاد مراکز جدید و توسعه مراکز اقدام شود.

مقام عالی دولت در لرستان  با اشاره به آزادسازی قلعه فلک الافلاک، بیان کرد: سند این مجموعه به نام وزارت دفاع زده شده ولی طی تفاهم نامه قرار شد این سند به سازمان میراث فرهنگی منتقل شود که تاکنون انجام نشده و برای ثبت جهانی این قلعه نیاز به این‌کار است.

او بیان کرد: زمینی از ارتش در مسیر جاده‌های گردشگری وجود دارد که بخشی از حاشیه زمین جاده رفت‌و‌آمد مردم را گرفته و در استان توافق شده حدود هفت متر از این زمین آزادسازی شود و انتظار داریم این کار سریعتر انجام شود.

خادمی  با اشاره به باغ ارتش نیز تاکید کرد: این باغ بهانه‌ای برای کمک به استان است که هم برای توسعه و هم برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی،تکمیلی و فرآوری در آنجا آماده‌ایم سرمایه‌گذاری انجام شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز