مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی:

مهم‌ترین راهکار تبیین معارف رضوی استفاده از ابزار هنر است

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۵:۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۹۸۴۵
مهم‌ترین راهکار تبیین معارف رضوی استفاده از ابزار هنر است
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی مهم‌ترین راهکار تبیین سیره و معارف رضوی را استفاده از ابزار هنری مطلوب عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در مشهد اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای تبیین معارف اهل بیت (ع) یکی از ضروریات امروز جامعه است.

وی ادامه داد: زبان هنر، زبان گویا برای انتقال معارف اهل بیت (ع) است و از طرفی زمینه پذیرش این معارف را برای عموم جامعه فراهم می‌کند لذا هنرمندان باید در این خصوص اهتمام و توجه لازم را برای ورود به این عرصه داشته باشند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی ابراز کرد: درست است که جشنواره مخاطبان خاص خود را دارد، ولی ما ضمن اینکه نگاهمان باید تخصصی باشد، باید ناظر به فرهنگ عمومی جامعه نیز باشیم تا اثرگزاری جشنواره ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفیان بزرگ‌ترین ضعف برگزاری جشنواره‌ها را تعریف و تمجیدهای زیاد عنوان کرد و نسبت به این مورد انتقاد کرد.

وی هدف اصلی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) را احیای معارف اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: ظهور و بروز معارف اهل بیت (ع) در سطح فرهنگ عمومی جامعه نشان از تاثیرگذاری و تحقق هدف اصلی این جشنواره دارد، در غیر این صورت این جشنواره هم همانند سایر جشنواره‌ها به سمت صنفی شدن پیش خواهد رفت و ضریب نفوذ بالایی نخواهد داشت.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در تشریح شعار شانزدهمین جشنواره با عنوان «اخلاق و گفت‌وگو در سیره امام رضا (ع)» بیان کرد: درس اخلاق اهل بیت (ع) را باید در ساحت ارتباط با خداوند تبارک و تعالی و ارتباط خودمان با مردم و جهان جست‌وجو کرد چرا که اخلاق اهل بیت (ع) در همه حوزه‌ها باید بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان مهم‌ترین راهکار تبیین سیره و معارف رضوی را استفاده از ابزار هنری مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: برای انتقال مفاهیم سیره امام رضا (ع)، باید سطح ابزار هنر متناسب با رده سنی مخاطبین انتخاب شود.

وی با اشاره به اخلاق سیاسی امام رضا (ع) تصریح کرد: اخلاق صرفا در فرهنگ و هنر خلاصه نمی‌شود بلکه اخلاق سیاسی که یکی از مهم‌ترین موارد بویژه برای مسئولین به شمار می‌رود باید از طریق ابزار هنر انتقال و ترویج یابد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت ویژه برنامه‌هایی در قالب برگزاری جشن‌های مردمی، برپایی حلقه‌های معرفت، مراسمات سخنرانی و ... در شهرستان‌ها و روستا‌های استان برقرار می‌باشد.

وی در پایان گفت: برای برنامه‌ریزی و اجرای همه مناسبت‌های مذهبی از جمله ویژه برنامه‌های دهه کرامت باید تجلی حضور مردم در این برنامه‌ها باشد، لذا از هیئات مذهبی استفاده کردیم که در بحث محله آرایی، پشتیبانی و تبلیغی و ترویجی بسیار فعال هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز