موافقت ایجاد ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در خمین کسب شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۰:۳۶:۱۷
کد خبر: ۷۲۹۹۱۷
موافقت ایجاد ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در خمین کسب شد
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: موافقت ایجاد 10 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای آشناخور، اسدآباد، فرج آباد، شهابیه، سرکوبه، خان آباد و رضا آباد این شهرستان کسب شد.

به گزارش برنا از اراک، مصطفی فراهانی افزود: مجوز راه اندازی 2 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سرکوبه و بهدشت صادر شده است و متقاضیان مراحل آماده سازی و تکمیل آن را انجام می دهند که با راه اندازی هر اقامتگاه بوم گردی 2 فرصت شغلی جدید فراهم می شود.

وی گفت:به منظور ساخت اماکن بوم گردی و تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه، تسهیلات کم بهره 6 درصدی پیش بینی شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین ادامه داد: 11 طرح گردشگری و صنایع دستی با رقم تسهیلات درخواستی 250 میلیارد ریال در کمیته فنی خمین مصوب و در سامانه کارا ثبت شده است.

فراهانی گفت: هشت فقره از طرح های مذکور راه اندازی اقامتگاه بوم گردی است که به بانک عامل معرفی شده است.
وی افزود: روستاهای خمین ظرفیت های بکر تاریخی و طبیعی زیادی دارد و تولید عسل، لوبیا، زعفران، انگور، گل و گیاه زینتی و محصولات سر درختی از مزیت های این شهرستان برای جذب گردشگری کشاورزی و روستایی است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: هر سال در فصول مختلف روستاهای خمین پذیرای گردشگران زیادی است و باید اماکن اقامتی در روستاهای هدف تقویت شود.

فراهانی افزود: اقامتگاه های بوم گردی مکان هایی دیدنی و طبیعی هستند که با استفاده از امکانات محل ساماندهی می شوند و در آن ها گردشگران ضمن استفاده از طبیعت و چشم اندازها، با صنایع دستی و آداب و رسوم محلی هم آشنا شوند.

وی ادامه داد: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی ضمن ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان، حفظ محیط زیست و حفاظت و حراست از اراضی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، حفظ معماری بومی ، اشاعه فرهنگ و بازآفرینی رسوم، بازی های بومی و محلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را در پی دارد.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز