در راستای احیا جنگل های طعمه حریق

کاشت ۴ هزار اصله درخت در حاشیه رود ارس

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۹:۰۲:۱۵
کد خبر: ۷۳۰۰۳۰
کاشت ۴ هزار اصله درخت در حاشیه رود ارس
برای احیا و جوان سازی جنگل های حاشیه رود ارس، از روبروی چهل پله روستای دوست کندی تا تفرجگاه ارس، 4 هزار اصله درخت سنجد بومی کاشته می شود.

به گزارش برنا، علایی ، سرپرست فرمانداری پارس آباد در حاشیه کاشت نهال های سنجد گفت : با توجه به اینکه هفت هکتار از اراضی جنگلی حاشیه رود ارس در این شهرستان مرزی طعمه حریق شده بود ، برای صیانت از این جنگل ها، طرحی مبنی بر کاشت ۴ هزار اصله درخت سنجد در حاشیه رود ارس آغاز شده است .

وی با اشاره به وارد شدن خسارات زیادی به جنگل های حاشیه رود ارس به خاطر چند فقره آتش سوزی ، افزود : علاوه بر اینکه کاشت این نهال های جوان به زیباسازی حاشیه رود ارس در شهرستان پارس آباد نقش مؤثری خواهد داشت بلکه در توسعه گردشگری نیز تأثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۰ هکتار مساحت برای کاشت نهال های جوان سنجد در نظر گرفته شده است ، افزود : اداره منابع طبیعی قول مساعد داده که حاشه جاده فیروزآباد نیز درخت کاری شود .

سرپرست فرمانداری پارس آباد با بیان اینکه شهرستان پارس آباد در نقطه صفر مرزی قرار دارد و حدود 50 کیلومتر از مرز ایران با جمهوری آذربایجان را جنگل های طبیعی در حاشیه رود ارس تشکیل می دهد ، از مردم پارس آباد و گردشگران خواست نسبت به صیانت از این جنگل ها تلاش کنند .

 

نظر شما