استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

برگزاری ۶۴۹ برنامه طی دهه کرامت در استان/این ایام فرصتی مغتنم برای ترویج سیره رضوی

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۱:۰۳:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۱۲۴
برگزاری ۶۴۹ برنامه طی دهه کرامت در استان/این ایام فرصتی مغتنم برای ترویج سیره رضوی
استاندار خراسان رضوی گفت : ۶۴۹ ویژه برنامه فرهنگی ، اجتماعی با محوریت جشن های دهه کرامت در جای جای استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)و امام رضا (ع) افزود : رویکرد جشن های دهه کرامت از همان آغاز این رویداد ، مردمی بودن آن است و تلاش شده این رویکرد تقویت شده و نقش دستگاه های دولتی و استانداری در حد هماهنگ کننده باشد.

 وی اظهار کرد : بدین منظور دستگاه ها و نهادهای دولتی وظیفه ایجاد هماهنگی و بستر سازی برای برگزاری مناسب این جشن ها را دارند ودر این راستا عمل کرده اند و تلاش بر آن است زمینه حضور نهادها و تشکل های مردمی برای برگزاری باشکوهتر این مراسم که متعلق به خود آنان است بیش از پیش گسترده شود.

*دهه کرامت فرصتی مغتنم برای ترویج سه ویژگی علم و آگاهی ، تعامل و مهر رضوی 

رشیدیان در ادامه با بیان اینکه این ایام فرصتی مغتنم برای ترویج سیره رضوی است، افزود : امام رضا مظهر سه ویژگی خاص است که نیاز جامعه امروز انسانی است.

 وی با بیان اینکه امام علی ابن موسی الرضا (ع) به عالم آل پیامبر(ص) شهرت دارند ، گفت : نخستین ویژگی آن حضرت علم و آگاهی است که انسان ها امروز بیش از هر زمان بدان نیازمندند و باید در تعاملات جامعه انسانی به گسترش علم و آگاهی به صورت آزاد ، گسترده و خاص که ویژگی امام رضا (ع) است توجه ویژه ای شود.

 استاندار خراسان رضوی ادامه داد : ثامن الحجج (ع) همچنین مظهر تعامل و گفت و گو بودند مساله ای که شاید امروز در جامعه بویژه غرب آسیا به شدت با مشکل مواجه است و بسیاری دارندگان تفکرات و نگرش های مختلف به جای گفت و گو و تعامل با لوله های تفنگ و انفجار بمب و حرکت های افراطی گرایانه با هم صحبت می کنند.

 وی با بیان اینکه امام رضا (ع) مظهر تعامل ، تعمق و گفت و گو و بین نحله های فکری مختلف اعم از درون و برون جامعه اسلامی بود، گفت : امروز بیش از هر زمان نیاز است که این نگرش گسترده شده و زمینه ایجاد تعامل و گفت و گو بین ادیان و مذاهب مختلف فراهم شود.

 وی افزود : نیازی اساسی دیگر انسان امروز که امام رضا (ع) بدان اشتهار خاصی هم دارند رافت و مهربانی است که امام (ع) مظهر آن است و نه تنها در تعامل با انسان ها که نسبت به همه موجودات این مهر و محبت وجود داشت.

 رشیدیان گفت : این دهه فرصتی مغتنم است که این نگاه ، منش و روش را در بین جامعه اسلامی پراکنده و منادیان خوبی برای حجت خداوند در استان باشیم .

دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به میلاد امام علی ابن موسی الرضا (ع) ختم می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز