معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

سند امنیت غذایی استان مرکزی تا شهریورماه آماده شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۲:۲۴:۱۳
کد خبر: ۷۳۰۱۶۵
سند امنیت غذایی استان مرکزی تا شهریورماه  آماده شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اجتماعی کردن سلامت سرمایه بزرگی است که باید با سند امنیت غذایی و راهبردهای اجرایی هدفمند در این استان نهادینه شود.

به گزارش برنا از اراک ، فتح الله حقیقی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی افزود: سند امنیت غذایی الگوی هر شهرستان در پیشبرد اهداف سلامت محور است و فرمانداران مکلف هستند با حساسیت این مهم را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: سند امنیت غذایی استان باید حداکثر تا شهریورماه امسال آماده و تحویل شود و نیاز است که تا 10 روز آینده 6 کمیته تخصصی با تشکیل نشستی توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک آخرین وضعیت را مورد بررسی قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه، اجتماعی کردن سلامت از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و گفت: تمام نهادها و آحاد جامعه باید در سلامت مشارکت هدفمند و اثربخش داشته باشند.

حقیقی در ادامه افزود: این استان در 10 شاخص امنیتی، انتظامی و اجتماعی در کشور برجسته است و در 15 شاخص با کشور برابری می کند و حوزه های اولویت دار برای بهبود مناسبات ساماندهی حوادث ترافیکی درون و برون شهری و تجمعات است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در خصوص حوادث ترافیکی درون شهری رتبه 10 و در حوادث رانندگی برون شهری رتبه 9 کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مطالعات گسترده ای در ریشه یابی حوادث ترافیکی استان مرکزی انجام شد که ساماندهی حوادث ساوه با اولویت دیده شده است.

حقیقی افزود: چهار جاده در شهرستان ساوه وجود دارد که آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در آن ها بالا است که 90 کیلومتر آزاد راه ساوه به همدان از جمله آن ها است و علت اصلی سوانح این راه نبود استراحتگاه برای رانندگان بیان شده است.

حقیقی افزود: ایجاد چهار استراحتگاه در این جاده پیش بینی شده که عملیات اجرایی 2 استراحتگاه آغاز و تعدادی دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز نصب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز