مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز :

ساختار جوانان با توجه به رسالت و مأموریتهای محوله باید ارتقاء یابد

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۴:۴۱:۵۷
کد خبر: ۷۳۰۲۷۷
ساختار جوانان با توجه به رسالت و مأموریتهای محوله باید ارتقاء یابد
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در نشست هم اندیشی کارشناسان دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تاکید کرد: ساختار جوانان با توجه به رسالت و مأموریتهای محوله باید ارتقاء یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه نشست هم اندیشی کارشناسان دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به جایگاه حوزه جوانان اظهار کرد: حوزه جوانان وظیفه هماهنگی و ساماندهی مسائل مربوط به جوانان را دارد و همه دستگاه های اجرایی باید در حوزه جوانان بر اساس وظایف ذاتی اعتبار سنواتی پیش بینی نمایند.

وی با تاکید بر این که " ساختار جوانان با توجه به رسالت و مأموریتهای محوله باید ارتقاء یابد " گفت: ساماندهی امور جوانان در قالب ستادهای ملی جوانان، ستادهای استانی و شهرستانی حداکثر هم افزایی ممکن را شکل می دهد، اما نیاز است در همه سطوح افراد اثرگذار و صاحب اختیار در جلسات شرکت نموده و تولید محتوا بر اساس ظرفیت های قانونی و کارشناسی به ابن جلسات ارائه گردد.

غفرانی افزود: در حوزه مشارکت های اجتماعی جوانان، افزایش کمی سازمانهای مردم نهاد می بایست بر اساس دغدغه جامعه صورت پذیرد وگام های اساسی در خصوص توانمندسازی سمن ها، ایجاد شبکه های اجتماعی به لحاظ کیفی ضروری است.

وی با بیان این که "دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان می بایست زمینه استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت از مراکز مشاوره را فراهم نماید" عنوان کرد: کمک های خوبی در حمایت از مراکز مشاوره توسط این دفتر طی یکسل گذشته صورت گرفته که باعث رونق این مراکز شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز ادامه داد: افزایش مراکز مشاوره، فعال سازی خیرین ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی، اصلاح محتواهای آموزشی در مدارس و دانشگاه ها، کمک به راه اندازی سمن های حوزه ازدواج، توجه ویژه به ازدواج کارکنان دولت، فعال سازی سایت های همسان گزینی می تواند زمینه ازدواج آگاهانه آسان و پایدار را فراهم نماید.

وی افزود: استان البرز هموارهدر حوزه جوانان برنامه های الگویی داشته و آماده انتقال تجربیات به سایر استان ها می باشد.

غفرانی در پایان تصریح کرد: از زحمات ارزشمند مهندس رضوی مدیرکل محترم، سرکار خانم نبئی معاون ایشان در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و رؤسای محترم گروه های این دفتر، همکاران خودم و معاونین و کارشناسان این حوزه در سراسر کشور که امروز افتخار میزبانی آنها را داشته ایم تقدیر و تشکر ویژه می نمایم.

 

نظر شما