استقبال پرشور مردم از پرچم حرم رضوی

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۴:۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۳۰۷۰۲
استقبال پرشور مردم از پرچم حرم رضوی
کاروان خدام حرم رضوی حامل پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) مورد استقبال پرشور مردم ولایی شهر دوزین در شرق استان گلستان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، کاروان خدام حرم رضوی که حامل پرچم متبرک آستان مبارک امام هشتم می باشد دیروز در سومین روز از حضور خود در استان گلستان با استقبال پرشور مردم ولایتمدار شهر دوزین وارد این منطقه شدند.

خیل عظیم شهروندان دوزینی درحالی که اشک شوق از چشمانشان جاری بود، ساعتی قبل از ورود 'کاروان زیر سایه خورشید' در گرمای هوا در انتظار نشسته و برای دیدن پرچم متبرک به حرم امام رضا (ع) لحظه شماری می کردند.

امام جمعه این شهر در مراسم استقبال که با حضور مسئولان این شهر در مسجد پنج تن برگزار شد، گفت: عشق و علاقه مردم سراسر ایران نسبت به امام‌ رضا (ع) بدون مرز است و از همین رو سالانه شاهد عزیمت پیاده دوستداران این امام همام از شهرهای دور و نزدیک به مشهد مقدس هستیم.

حجت الاسلام مهدی خانلری افزود: ارادت مردم به ائمه معصومین ( ع) باعث تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل مشکلات است.

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه حضور خود در شهر دوزین از کارگاه بافندگی پارچه ابریشم که در این منطقه باعث کارآفرینی برای زنان روستایی شده است بازدید نمودند.

پایان حرکت خدام حرم رضوی در این منطقه عیادت از دو مریض بدحال و دعا برای بهبودی آنان و دیدار با خانواده شهید محمد وزیری شهید فنی مهندسی هشت سال دفاع مقدس بود.

 خدام حرم رضوی عصر دیروز نیز با حضور در بیمارستان حضرت معصومه (س) شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کردند.

حضور خدام رضوی در شرق گلستان از روز یکشنبه هفته جاری و در قالب یازدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خوشید و با نام 'گروه معین الضعفا' در حال انجام است.

این گروه در نخستین روز حضور خود در گنبدکاووس در آیین غباروربی گلزار شهدا، بازدید از مرکز کارآفرینی، عیادت از بیماران مراکز درمانی، دیدار با خانواده شهید اسودی، شرکت در مراسم جشن روز دختر، دیدار با قرآن آموزان اهل سنت دارالقرآن امام شاطبی گنبد و پرچم گردانی در دریاچه مصنوعی شرکت کردند.

خدام رضوی در روز دوم نیز در گنبدکاووس ضمن دیدار با سالمندان، پرستاران و خدمه مرکز نگهداری سالمندان گنبدکاووس و مددجویان اداره زندان، بازدید از یک کارگاه تولیدی و اشتغالزایی ویژه مددجویان بهزیستی، دیدار با خانواده شهید اهل سنت در روستای سلطانعلی و شرکت در مراسم جشن این روستا و عیادت از یکی از خدام آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس را در برنامه داشتند.

طبق برنامه های اعلام شده ، این گروه در مدت حضور خود در شرق استان گلستان در سایر شهرستان ها از جمله کلاله ، گالیکش و مراوه تپه نیز حضور پیدا می کنند.

 

 

نظر شما