دبیرخانه ستاد یادواره کنگره شهدای استان البرز در فرمانداری کرج مستقر است

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۵:۰۲:۴۳
کد خبر: ۷۳۰۷۴۴
دبیرخانه ستاد یادواره کنگره شهدای استان البرز در فرمانداری کرج مستقر است
​فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه دبیرخانه ستاد یادواره کنگره شهدا در فرمانداری مستقر است؛ از تشکیل ۷ کمیته برای برگزاری هر چه مطلوب تر این کنگره خبر داد و گفت: در مدت زمان کوتاه پیش رو دستگاه های عضو باید با همتی مضاعف وارد کار شوند تا رسالت خود را به ۵ هزار و ۲۱۹ شهید والا مقام البرز ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیروس شفقی ظهر چهارشنبه در جلسه «شورای هماهنگی کنگره شهدای استان البرز» که در سالن غدیرفرمانداری کرج برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا اظهار داشت: برای مشارکت در این حرکت ارزشی – انقلابی، باید با خلوص نیت وارد میدان کار شد.

لزوم بهره مندی از تجربه سایر استانها در برگزاری کنگره شهدا 

وی با بیان اینکه کنگره شهدا متعلق به شخص خاصی نیست افزود: البرز جزو آخرین استان ها در برگزاری این کنگره می تواند از تجارب سایر استانها برای هر چه پر بار تر برگزار شدن این مراسم استفاده کند تا در شان البرز و البرزنشینان شاهد مراسمی باشکوه باشیم.

شفقی با تاکید بر اینکه مدیون شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند امروز در این جایگاه قرار نداشتیم؛گفت: وظیفه همه ما است آنچه در میدان داریم پای کار بگذاریم.

وی تصریح کرد: در شرایط دشوار کنونی با هجمه هایی که از سوی دشمنان شاهد هستیم یکی از مهمترین راهکارها،بازگشت به همان فرهنگ ایثار و شهادتی است که انقلاب اسلامی را ۴۰ ساله کرده است.

تاکید فرماندار بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت

فرماندار کرج با تاکید بر ضرورت نهادینه ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: باید افکار و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی را در جامعه بسط دهیم و در زمان حساس کنونی بتوانیم بخوبی نقش خود را ایفا نماییم.

فضای شهر مزین به عطر و یاد شهدا شود

معاون استاندار در ادامه ساخت نمادها و تندیس ها و برنامه سازی و جریان سازی برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی،خلق و تولید آثار فاخر و ماندگار، موج افکنی استانی، ملی و فرا ملی در معرفی شهدای البرز را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: هدف اصلی این کنگره نشر فرهنگ ایثار و شهادت است و جریان سازی ها در این زمینه به مانایی این رویداد بزرگ خواهد افزود.

فرماندار کرج در ادامه ظرفیت اقوام مختلف در استان البرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از برکات برگزاری این کنگره اهمیت نقش اقوام سربلند ایران یادگاران دوران دفاع مقدس و تکمیل بانک اطلاعاتی نشر فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

رسالت خود را باید به 5 هزار و  219 شهید والامقام البرز ادا کنیم

وی افزود: همه باید نقش و جایگاه موثر در برگزاری کنگره شهدای البرز را مورد توجه قرار داده تا رسالت خود را به ۵ هزار و ۲۱۹ شهید والا مقام البرز حفظ کنیم.

معاون استاندار  با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: موج افکنی استانی و ملی و فرا ملی در خصوص برگزاری کنگره شهدا و ایثارگران البرز، همچنین تداوم دیدارها با خانواده معزز شهدا که طلایه داران نور در کشور ما هستند، از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار کرج گفت: در کنار فعالیت های ستاد اصلی این کنگره در استان، بیشتر ماموریت ها توسط شهرستان کرج در حال انجام و برنامه ریزی است بنابراین مسولان امر در مشارکت این طرح فرهنگی باید با جدیت مضاعف در این زمان محدود وارد کار شوند .

تشکیل 7 کمیته اجرایی در برگزاری کنگره شهدای البرز

وی افزود: بمنظور برگزاری کنگره شهدا در استان البرز ۷ کمیته تشکیل شده و احکام و مسولیت ها و شرح وظایف هر کدام از دستگاه ها احصاء شده و ابلاغ می شود.

مهندس شفقی با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مساجد سنگر اند و باید سنگرها را حفظ کنیم، افزود: باید از ظرفیت مساجد در برگزاری یادواره های شهدا و اجلاسیه ها استفاده کنیم.

فرماندار کرج با بیان اینکه دبیرخانه ستاد یادواره کنگره شهدا مستقر در فرمانداری است،گفت: دستگاه ها از موازی کار خودداری کنند و ایده های نو و برتر خود را به این دبیرخانه در فرمانداری اعلام نمایند. 

 

 

نظر شما