بازار البرز برای جلوگیری از گرانفروشی و احتکار بیش از پیش کنترل می شود//فرصت حمایت از کالای ایرانی برای اصناف فراهم است

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۵:۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۳۰۷۵۵
بازار البرز برای جلوگیری از گرانفروشی و احتکار بیش از پیش کنترل می شود//فرصت حمایت از کالای ایرانی برای اصناف فراهم است
​معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تاکید کرد: بازرسان، قیمت و کیفیت کالاهای بازار البرز را تحت کنترل مستمر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبادالله کامکار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه ثبات بازار به عرضه و تقاضا برمی گردد؛ گفت: ستاد تنظیم بازار استان بایستی بیش از پیش نظارت و بازرسی و پیگیری موضوعات مربوط به بازار را در دست بگیرد و در جلسات مختلف، آن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: ما بایستی برای خودمان برنامه ریزی مناسب و مدون داشته باشیم و شرایط را در نظر بگیریم و از وضعیت بازار غافل نشویم و بصورت مرتب و مستمر نظارت ها صورت دهیم تا مردم دغدغه نداشته باشند.

وی افزود: هم مردم و هم خود اصناف و بازاریان با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای مبارزه با گران فروشی، احتکار و غیره اقدام کنند.

کامکار با بیان اینکه صنعت و معدن ناظر اصلی در بحث قیمت ها است؛ ادامه داد: انتظار می رود که این نهاد مردمی نظارت بر قیمت کالاها را جدّی بگیرد و اگر احساس کنند که اتحادیه و یا صنفی تخلفی دارند همان جا برخورد جدّی و قانونی داشته باشند و حتی آن متخلف را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

وی افزود: مقابله با احتکار و افزایش قیمت های ناشی از این امر، بهتربن راه تنظیم بازار است.

معاون استاندار گفت: قیمت و کیفیت کالاهای بازار البرز را تحت کنترل مستمر داشته باشند.

وی افزود: با نظارت مستمر و تامین کالاهای مورد نیاز می توان جلوی احتکار کالا را گرفت.

کامکار اضافه کرد: طرح کنترل بازار در البرز در حال اجرا است و بایستی ادامه داشته باشد و در این طرح بازرسان به طور مستمر در زمینه کنترل قیمت و کیفیت کالا و بازار فعال عمل کنند و طرح نظارتی مشترک در قالب گشت های ثابت و سیار برای نظارت و بازرسی بر فعالیت های صنفی در بازار انجام شود.

***از کسبه هایی که در این شرایط خاص همراه مردم و مسئولین هستند قدردانی می شود

وی افزود: اقلام مورد نیاز نباید به کندی و با قیمت های نامتعارف در بازار توزیع شود و در این راستا بایستی بر نحوه توزیع وعرضه  نظارت کامل صورت گیرد.

معاون استاندار گفت: بنا به دستور استاندار محترم برای جلوگیری از احتکار و اقدامات خلاف قانون هر هفته به صورت مستمر جلسات ستاد تنظیم بازار برگزار می شود.

تشویق بازاریان به خرید و فروش کالاهای داخلی و نظارت ویژه بر بازار تابستانی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کامکار در این جلسه بر برنامه ریزی جدی برای تشویق بازاریان به خرید و فروش کالاهای تولید داخلی تاکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز