معاون رئیس جمهور:

اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای سایت گردشگری دریاچه گهر/در غرب کشور امکانات بسیار خوبی داریم

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۲۰:۵۹:۱۸
کد خبر: ۷۳۰۸۲۰
اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای سایت گردشگری دریاچه گهر/در غرب کشور امکانات بسیار خوبی داریم
"علی اصغر مونسان" از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای سایت گردشگری دریاچه گهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ مونسان عصر روز چهارشنبه در بازدید از آبشار بیشه اظهار کرد: این مکان با توجه به گرمایی که وجود دارد می‌تواند یکی از مراکز بسیار خوب گردشگری باشد.

او افزود: امیدواریم که بعد از این بازدید اعتبارات لازم را در این رابطه مهیا کنیم تا این نقطه به یک قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

مونسان تصریح کرد: در غرب کشور امکانات بسیار خوبی داریم و طبیعت و مزیت‌های مناسبی وجود دارد که یکی از این نقاط همین آبشار بیشه است.

مونسان  دریاچه گهر را نیز یکی دیگر از نقاط زیبا که می‌تواند به رونق گردشگری کشور کمک کند؛ دانست  وخاطر نشان کرد: در راستای ارتقای این منطقه به هر میزان بودجه استانی که به این مهم اختصاص داده شود ما نیز از محل اعتبارات ملی کمک خواهیم کرد که قرار است یک میلیارد تومان استانی و همین مقدار اعتبار ملی تخصیص یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: باید امکانات متناسب با این همه زیبایی مهیا شود تا مردم بتوانند بهره بیشتری از این مکان ببرند.

او یادآوری کرد: هر مقدار که در حوزه گردشگری فراهم شود ما هم در سطح ملی کمک خواهیم کرد اگرچه اعتقاد داریم بخش‌های غیردولتی نیز حتما باید فعال شوند.

مونسان ادامه داد: در این مکان بوم گردی حتما باید فعال شود و جوامع محلی مشارکت داشته باشند.

به گفته او  امکانات و پتانسیل‌های کشور زیاد است و نمی‌خواهیم کارها دولتی پیش روند چراکه کارهای دولتی سرانجام خوبی نخواهند داشت؛ حتما مردم باید حضور پیدا کرده و سرمایه‌گذاران محلی و منطقه‌ای نیز مشارکت داشته باشند.

مونسان تاکید کرد: در این راستا تسهیلات خیلی خوبی را درنظر گرفته‌ایم که در حوزه گردشگری سرمایه گذاری شود اما اولین اقدام این است که بتوانیم جوامع محلی را آموزش و ارتقا دهیم.

معاون رییس جمهور  بوم‌گردی را سهل‌الوصول دانست که سریع می‌تواند وارد مدار شود و گفت: باید اقامتگاه‌های خوبی را مهیا کرد و امیدواریم که اداره کل میراث فرهنگی و استاندار لرستان بتوانند تلاش مضاعفی را داشته باشند تا این فضاهای به نقاط خوب گردشگری تبدیل شوند؛ ما نیز در این راستا حمایت خواهیم کرد.

 

نظر شما