رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،خبرداد :

هدف گذاری ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور / اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری روستایی و صنایع دستی

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۲۰:۳۳:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۸۲۲
هدف گذاری ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور / اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری روستایی و صنایع دستی
"علی اصغر مونسان" در جمع خبرنگاران از هدف گذاری ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ مونسان عصر چهارشنبه در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتقاد داریم غرب کشور یکی از مناطق خوب، بکر و طبیعی است که می‌توان حوزه طبیعت‌گردی را در آن گسترش داد.

او با بیان اینکه شهرها و مراکز بسیار خوبی برای توسعه گردشگری در غرب کشور داریم، افزود: شاید کمتر به این مناطق پرداخته شده باشد بنابراین امیدواریم که بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

مونسان هدف از سفر به لرستان را برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های طبیعی استان  برشمرد  و یادآورشد: قصد داریم با استاندار در این رابطه برنامه ریزی کنیم تا مناطق غربی کشور در امر طبیعت گردی نقش ایفا کنند. رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی را از جمله بخش‌های مهم برشمرد و گفت: امیدواریم که به این موضوع نیز پرداخته شود.

او از دیگر اهداف خود برای سفر به لرستان بازدید از قلعه فلک الافلاک را بیان کرد وگفت: این اثر باشکوه تاریخی نماد لرستان است که امیدواریم اگر بحث‌های مرمتی دارد برای آن تمهیداتی اندیشیده شود، همچنین قلعه و حریم آن بتواند کامل در اختیار موزه میراث فرهنگی قرار گیرد.

مونسان ادامه داد: امیدواریم که این سفر منجر به رونق گردشگری در مناطق غربی کشور به ویژه لرستان شود و در ادامه گفت: طبیعت گردی یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند اقامت را در منطقه فراهم آورد بحث بوم گردی است.

معاون رییس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه از هدف گاری  ۲۰۰۰ واحد بوم گردی خبرداد ویادآورشد: حدود ۱۶ هزار شغل در این رابطه ایجاد خواهد شد.

اوبا بیان اینکه برای طرح اشتغال روستایی بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری روستایی و صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است، گفت: سهم لرستان از این محل مشخص بوده و یکی از موضوعاتی که در استان باید پیگیری شود این است که بدانیم این طرح تا چه حدی پیش رفته است‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز