استاندار لرستان:

اجرای ۷۲۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان /وجود ۳۵ هتل و مهمانپذیر درلرستان /درگردشگری به جایگاه اصلی خود نرسیده ایم

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۲۳:۰۳:۴۱
کد خبر: ۷۳۱۱۱۲
اجرای ۷۲۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان /وجود ۳۵ هتل و مهمانپذیر درلرستان /درگردشگری به جایگاه اصلی خود نرسیده ایم
سید موسی خادمی گفت:لرستان در حوزه گردشگری به جایگاه اصلی خود نرسیده و باید تلاش کنیم که به مقصد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی روز پنجشنبه  در نشست با فعالان گردشگری که با حضورعلی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری برگزار شده بود ، اظهار کرد: لرستان در حوزه گردشگری به جایگاه اصلی خود نرسیده و باید تلاش کنیم که به مقصد تبدیل شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های این استان و تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از آنها، افزود: لرستان دارای تاریخ، توپوگرافی، آب و هوای مناسب است، همچنین می‌توان به سبک زندگی عشایر به عنوان ظرفیت‌های لرستان اشاره کرد که در بحث گردشگری به صورت ویژه باید در برنامه‌های ما لحاظ شود تا محور اصلی توسعه باشد.

 خادمی  با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان بیشتر طبیعی است و در حوزه گردشگری استعدادهای خوبی وجود دارد، تصریح کرد: در راستای بحث گردشگری امسال 53 میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص یافته که نسبت به اعتبار استانی سهم چشمگیری است.

او از وجود ۷۲۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مقدار اعتبار به ۵۳ طرح اختصاص یافته که در حال انجام است.

خادمی با بیان اینکه حدود ۱۰ پروژه مربوط به این حوزه از سال‌های گذشته شروع و بلاتکلیف مانده‌اند، عنوان  کرد: مجموعه‌ای را تشکیل دادیم که هرچند وقت یکبار جلساتی با حضور بانک‌ها و سایر بخش‌ها برگزار می‌کند و در آن پروژه‌هایی مانند هتل صخره‌ای که تاریخی شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

او با اشاره به  وجود ۳۵ هتل و مهمانپذیر در استان،یادآروشد: با همین کمبود زیرساخت‌ها در لرستان توانسته‌ایم بخشی از سفرها در کشور را به اینجا متمایل کنیم و تنها در یک روز ۱۷ هزار نفر با فروش بلیط از قلعه بازدید داشته‌اند.

 خادمی ادامه داد: برنامه‌ها در استان نیازمند تمرکز است و تنها خود خرم‌آباد با محوریت قلعه و ترکیب آن با رودخانه داخل شهر و بام لرستان می‌تواند کل اقتصاد استان را در دست بگیرد.

او گفت: به لحاظ نظری تنها کارهای تکراری انجام می‌دهیم اما درخواست داریم بحث ساماندهی را که تا حد زیادی حل شده پیش ببریم.

خادمی بیان کرد:  برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک یک مشاور بین‌المللی اختصاص یابد تا آن را درست بررسی کند که چطور می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

استاندارلرستان  با اشاره به استحکام بخشی قلعه نیز تاکید کرد:این موضوع از سال‌های گذشته شروع شده و اگر ادامه پیدا نکند ممکن است به ضرر آن باشد؛ هم اکنون می‌گویند وضعیت نگران کننده در این بابت وجود ندارد اما امیدواریم که استحکام بخشی هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

خادمی بیان کرد: در بخش اعتبارات ملی سال ۹۷ با حمایت رئیس سازمان میراث فرهنگی حدود ۳۵ میلیارد تومان به استحکام بخشی قلعه اختصاص داده شده که در گذشته ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان بوده و رشدی نزدیک به ۱۵ برابر را داشته است همچنین سپاه هم تخلیه را شروع کرده و کارها به صورت مطلوب در حال پیشروی هستند.

او اظهار کرد: در بحث آبشارها نیز تعداد زیادی داریم که می‌شود کارهای بیشتری روی آنها انجام داد بخش عمده‌ اقدامات به عهده ما در استان است و مردم نیز باید پای کار بیایند.

استاندارلرستان  با بیان اینکه باید سازمان هم حمایت و کمک بیشتری به استان داشته باشد،افزود: از محل کمک‌های فنی و اعتباری بودجه‌ای به استان اختصاص داده شود تا در چند کار سرمایه‌گذاری شده و بتوانیم از آثار تاریخی و پتانسیل‌های استان استفاده کنیم.

 خادمی با اشاره  به خانه‌های تاریخی استان به ویژه در شهر خرم‌آباد و بروجرد،گفت : امیدواریم از محل صندوق احیا به این بناهای تاریخی کمک شود تا در اقتصاد استان سهیم باشند.

اوبا بیان اینکه در بحث بوم گردی برای تسهیلات هیچ محدودیتی نداریم، گفت: ۲۱ میلیارد طرح گردشگری از این محل معرفی شده و بررسی می‌شوند و مشکلی برای پرداخت تسهیلات ۶ درصدی بوم گردی و حوزه‌های گردشگری وجود ندارد.

 خادمی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها نیز بخش‌های دیگری متولی هستند که پیگیری می‌کنیم چراکه گردشگری در رونق اقتصادی و توسعه استان موثر است؛ قطعاً حضور رئیس سازمان در بهبود وضعیت گردشگری استان کمک شایانی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز