شهردار مشهد:

وظیفه خود را خدمت رسانی به زائران و مجاوران می دانم

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۲:۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۳۱۹۹۷
وظیفه خود را خدمت رسانی به زائران و مجاوران می دانم
تقی زاده خامسی شهردار مشهد و عضو هئیت امنای بنیاد بین امللی امام رضا(ع) در گفتگو با ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: طی جلساتی که با مدیریت بنیاد بین المللی امام رضا(ع داشته ایم، هماهنگی های لازم برای برنامه های دهه کرامت صورت گرفته است و تمامی کارها با تمام توان در مرحله اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهندس تقی زاده خامسی؛ شهردار مشهد مقدس گفت: امام رضا(ع)، امام مهربانی هاست و همه زائران بین المللی و ایرانی و بخصوص همشهریان مشهدی این مهربانی را دیدن و حس کرده اند. قریب به اتفاق  همشهریان مشهدی دوست دارند روز خود را با نگاه به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) شروع کنند که نشان از ارادت مردم به امام مهربانی هاست و این ارادت متعلق به قشر و دستگاه خاصی نیست.

 وی افزود: به عنوان خادم مردم مشهد و خادم امام رضا(ع) وظیفه خود را خدمت رسانی به زائران و مجاوران امام علی بن موسی الرضا(ع) می دانم.

وی اضافه کرد: در دهه کرامت که به نام امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) نام گذاری شده است؛ ۱۹۰۰برنامه ویژه خاص دارد،که بر مبنای مشارکت مردم مشهد شکل یافته است.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری مشهد در رابطه با محلات شهری گفت: در گذشته برنامه های مردمی بسیاری از دل محلات در اعیاد مذهبی می جوشید که متاسفانه اکنون کمرنگ شده است و در این راستا شهرداری مشهد، تلاش,کرده است تا برنامه های خود را از سرای محلات و صحبت با مردم رقم بزند تا خود مردم متولی برنامه ها باشند و شهرداری مشهد حمایت از برنامه ها را دنبال کند.

تقی زاده خامسی با تشریح برنامه های شهرداری در دهه کرامت بیان کرد: در ایام دهه کرامت شهرداری مشهد برنامه هایی چون برگزاری جشن ها,  تئاترهای متنوع, نقاشی از موضوعات و گذشته مشهد و همچنین اکران جملاتی از امام رضا(ع) که جنبه آموزش دینی و شهروندی دارد را در دستور کار خود قرار داده است تا بتوانیم در ارتقا فرهنگ عمومی شهر گامی مطلوب برداریم.

شهردار مشهد ادامه داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع), به لطف نیروهای بسیار خوب و فعال, بنیادی قوی است که با نظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و علاقه و سابقه فرهنگی افتخار عضویت در هیات امنای بنیاد بین المللی امام رضا(ع) را دارم.

طی جلساتی که با مدیریت بنیاد بین المللی امام رضا(ع), جناب آقای برازش داشته ایم هماهنگی های لازم صورت گرفته است و تمامی کارها با هماهنگی و تمام توان در مرحله اجرا قرار دارد.

 وی در پایان نیز جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که مصوب هیات امنای بنیاد بین المللی امام رضا(ع) می باشد را حرکت مطلوبی در کنار تجربه سال های قبل دانشت و ابراز کرد: امیدواریم شهرداری بتواند با همراهی خود کارهای خوبی را به مردم ارائه دهد تا در ایام و مناسبت های سال مانند دهه کرامت موجبات شناخت هر چه بیشتر سیره ائمه معصومین علیهم السلام را برای عموم مردم به شکلی مطلوب فراهم آید

 

نظر شما