سرپرست نظارت گمرک های استان بوشهر :

مصوبه ته لنجی حقوق فعالان واقعی این عرصه را تامین می کند

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۳۲۰۴۴
مصوبه ته لنجی حقوق فعالان واقعی این عرصه را تامین می کند
سرپرست نظارت گمرک های استان بوشهر گفت: در اصلاحیه جدید مصوبه کالای همراه ملوان حقوق ملوانان شناورهای سنتی و فعالان واقعی این عرصه تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ منصور بازیار درجمع خبرنگاران افزود: درمصوبه هیات وزیران درسال 1396 معافیت سود بازرگانی برای هر نفر ملوان در هر سفر 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که با پیگیری مسائل و مشکلات این مصوبه توسط مسئولان استان بوشهر این میزان معافیت با افزایش 50 درصدی به 150 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین دراین اصلاحیه معافیت سود بازرگانی کالاهای ملوانی افزایش یافته است.

بازیار ادامه داد: با انعکاس مشکلات لنجداران هزینه های سوخت آنها در آب های داخلی به صورت یارانه ای محاسبه شود.

سرپرست حوزه نظارت گمرکهای استان بوشهر گفت: با پیگیری های صورت گرفته با معافیت 20 درصدی سود بازرگانی کالاهای وارداتی از کشور امارات مازاد بر مصوبه شناورهای زیر 500 تن در گمرک های این استان موافقت شده است.

وی ادامه داد: علاوه براین با تدابیر پیش بینی شده از این پس با توجه به صدور پروانه الکترونیکی، تجار و بازرگانان استان بوشهر می توانند کالای خود را به خارج استان و تمامی نقاط کشور ارسال کنند.

بازیار، ادامه داد: یکسان و همسان سازی رویه ترخیص کالای همراه ملوان در گمرکهای جنوب کشور، شفافیت در واردات کالاها از طریق رویه ملوانی، اعمال دقیق و موثر قوانین و مقررات گمرکی و گرفتن مجوزهای قانونی و مقرراتی از مزایای این مصوبه است.

وی ادامه داد: در این مصوبه درآمد گمرکهای کشور نیز با توجه به گرفتن حقوق ورودی از کالای مازاد معافیت ملوانی افزایش یافته است.

بازیار یادآور شد: هم اکنون یکهزار و 900 فروند شناور در گمرک های استان بوشهر فعال است که این شمار شناور زمینه اشتغال 11 هزار ملوان، 600 راننده خودروهای حامل و بیش از 500 نفر کارگر در اسکله ها را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز