کنترل شدن بیماری آلودگی میکروبی آب آشامیدنی در نوشهر

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۳:۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۳۲۰۵۶
کنترل شدن بیماری آلودگی میکروبی آب آشامیدنی در نوشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی مازندران گفت که بیماری ناشی از آلودگی میکروبی آب آشامیدنی در روستای 'بندپی ' شهرستان نوشهر کاملا کنترل شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بیماری ناشناخته ای چهارشنبه هفته پیش تعدادی از اهالی این روستا را با علائم تب شدید ، شکم درد ، حالت تهوع و درد استخوان و مفصل روانه بیمارستان کرد و ابتلا به آن طی چند روز گذشته تعداد دیگری از روستاییان را هم گرفتار کرد.

بر اساس اعلام مسئولان حوزه سلامت ، تا پایان روز شنبه دستکم 700 نفر به خاطر این بیماری به بیمارستان درمانگاهها مراجعه کردند.

بررسی های کارشناسی انجام شده در چند روز گذشته مشخص کرد که علت این بیماری آلودگی آب آشامیدنی روستا و منشا آن هم انتقال خودسرانه آب یک چشمه جدید به مخزن تامین آب روستا بوده است .

تامین آب آشامیدنی این روستا خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بوده و توسط شورای اسلامی و دهیاری مدیریت می شود.

دکتر سیدعباس موسوی روز یکشنبه در حاشیه عیادت از این بیماران بستری در بیمارستان نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌‌ با انجام اقداماتی مانند قطع ورود آب آلوده به شبکه آبرسانی و مخزن ، کلرزنی ،‌ توزیع آب معدنی در میان روستائیان و نیز توصیه های بهداشتی هم اکنون این بیماری در روستا کنترل شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

بر اساس اعلام مسئولان حوزه سلامت نوشهر دستکم 40 نفر از بیماران همچنان در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در مرحله نخست بر اساس نمونه برداری ها مشخص شده که منشا بیماری آلودگی میکروبی آب چشمه بوده ولی در عین حال نمونه برداری های انسانی هم صورت گرفته تا از همه جوانب اطمینان حاصل شود و نتیجه آن بزودی مشخص خواهد شد.

شهرستان نوشهر با جمعیتیی دست کم 130 هزار نفر دارای 120 روستا و 2 نقطه شهری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز