نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی در لرستان داریم

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۱:۲۲:۵۹
کد خبر: ۷۳۲۲۴۹
۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی در لرستان داریم
حسین سلاحورزی گفت: بیش از ۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی در استان داریم که ۶ درصد آن یعنی ۵۰ هزار تن صادر می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان؛ سلاحورزی شامگاه یکشنبه در شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضورمحمد نهاوندیان  معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شده بود ، اظهار کرد: شورای  گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی  ۶ سال است  که فعالیت ارزشمندی دارد ویکی از نتایج تلاش‌های معاون اقتصادی رئیس جمهور است که تقریبا امسال هفتمین سال فعالیت مستمر این شوراهاست‌.

او افزود: این شورا ثمرات ارشمندی داشته و جز محدود نهادهایی است که در سه قانون به آن پرداخته شده است.

سلاحورزی با بیان اینکه مباحث مختلفی از جمله بهبود فضای کسب و کار توسط شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی پیگیری می شود،تصریح کرد: این شوراها بیشتر در خصوص پرداختن به موانع کسب‌وکار برگزار می‌شود و در شوراهای استانی نیز بیشتر کارکرد آن پرداختن به موضوع کسب و کار است.

او گفت: در هیأت دولت مصوب شده که مصوبات این شورا در هیأت وزیران مطرح و در مورد آنها نظرسنجی شود و بحث شود.

سلاحورزی ادامه داد : در این کارگروه‌ها موضوعات مرتبط به تامین اجتماعی، بانک‌ها و امور مالیاتی بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.

او بیان کرد: امروز در این جلسه دو دستور کار داریم که شامل دو طرح بوده که نیاز به حمایت ملی برای اجرای آنها در استان است.

سلاورزی افزود: یکی از این موضوعات به ارتقا صنعت کشت، داشت، برداشت بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی است.

رییس اتاق بازرگانی  لرستان  یادآورشد: ۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی در لرستان داریم که کمتر از ۵۰ هزار تن آنها ظرفیت صادرات دارد.

او با بیان اینکه اگر بتوانیم میزان صادرات را به ۳۰ درصد برسانیم، ارزش افزوده ناشی از آن می‌تواند بخشی از مشکلات استان را حل کند،گفت: لرستان از لحاظ استعداد گردشگری در برخی حوزه‌ها بی‌بدیل است ولی هنوز نتوانستیم سهم زیادی از اقتصاد گردشگری داشته باشیم.

به گفته سلاحورزی در حوزه بوم‌گردی علیرغم اینکه استان پر پتانسیلی هستیم ولی به تعداد کافی اقامتگاه در این استان وجود ندارد.

 

نظر شما