"نهاوندیان" درجمع خبرنگاران :

تاکید برمحله محور بودن و نقش بخش خصوصی در طرح بازآفرینی شهری / هدفگذاری ۲۰۰ واحد در سال

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۳:۰۲:۲۸
کد خبر: ۷۳۲۴۹۴
تاکید  برمحله محور بودن و نقش بخش خصوصی در طرح بازآفرینی شهری / هدفگذاری  ۲۰۰ واحد در سال
معاون اقتصادی رییس جمهورگفت: هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری امنیت جانی مردم با توجه به زلزله های رخ داده است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛محمد نهاوندیان پیش از ظهر  روز دوشنبه در حاشیه جلسه  ستاد بازآفرینی شهری پایدار لرستان  به خبرنگاران ،اظهار کرد:به دنبال اعلام رییس جمهور در دهه فجر ۹۶ در خصوص  آغازطرح ملی بازآفرینی امید؛ آیین نامه این طرح  در خردادماه  تصویب شد وهمه وظایف دستگاه ها ومشوق هایی که برای توسعه گرها  دراین آیین نامه آمده است نیز مشخص شد. 

او  تمایز جدی  این طرح را با طرح های قبلی تاکید  برمحله محور بودن و نقش بخش خصوصی یعنی شرکت های توسعه گر دانست وافزود: دستگاه های دولتی و شهرداری ها همه تسهیلات  لازم را در کم کردن هزینه ها و در اختیارقراردادن زمین های دولتی درتسهیلات برای خانه اولی ها که نیمه دوم واحدهای احداث شده را دراختیار خواهندگرفت  برای توسعه گرها تضمین فروش می کند.

نهاوندیان  با اشاره به اجرای این طرح درلرستان گفت: درچهارمحله خرم آباد شناسایی زمین صورت گرفته است که در این راستا  دریکی از محلات که یک سکونت گاه غیررسمی است یک طرح ابتکاری را برای جابجایی ساکنین درنظرگرفته اند.

او گفت: استاندار لرستان به عنوان رییس ستاد بازآفرینی اختیار دارند درمورد همه زمینهای ودولتی که می تواند برای این کار اختصاص پیدا کند تصمیم گیری کنند ومجوز قانونی هم در این خصوص وجوددارد ولی نکته مهم تسریع در کار است که قراربراین شده است تا  ظرف یک ماه  با نهایی  شدن طرح  همه زمین های دولتی که درمجموعه شهری دراستان وجوددارد ومی تواند به این طرح اختصاص پیدا کند شناسایی شوندوهمچنین  با توسعه گرها وشرکت های بالقوه وبالفعلی که می توانند دراین زمینه فعالیت داشته باشند فراخوان داده شود .

معاون اقتصادی رییس جمهور بابیان اینکه  تخصیص یک به یک  بین محلات وتوسعه گرها باید صورت بگیرد ،گفت: دراین صورت است که ما می توانیم شاهد یک جنب وجوش اشتغال آفرین در بخش ساخت وساز استان شویم .

نهاوندیان از پیش بینی ایجاد ده ها هزار شغل دراین رابطه خبرداد و افزود: هدف اصلی این  طرح امنیت جانی مردم با توجه به زلزله های رخ داده است زیرا  بافتهای ناکارآمد  آسیب پذیری جامعه ما را بالا می بردلذا باید حتما ظرف پنج سال آینده به این مسئله خاتمه بدهیم. 

اوبا اشاره  به زمانبندی  لازم در این رابطه  از هدفگذاری ۲۰۰واحددرسال  خبردادوگفت: قرارشده است تا سهمیه  لرستان دراین رابطه معین شود.

نهاوندیان  ادامه داد: درخصوص طرح ابتکاری خاصی که استاندارلرستان مطرح کردند نیز قراربراین شده است تا شرکت بازآفرینی شهری  اعتبارات لازم را تامین کند که مسلما ظرف ماه آینده  شاهد آغاز این طرح درخرم آبادخواهیم بود.

او با تاکید بر لزوم تسریع در ورند اجرای طرح ،خاطر نشان کرد: براساس دستور رییس جمهور درهیئت دولت ازهمه دستگاه ها خواسته شده است تا  با وزارت راه وشهرسازی درتعیین ودراختیار قراردادن زمینهای دولتی همکاری لازم راداشته باشند  ویک مهلت زمانی یک ماهه هم در این زمینه  تعیین شده است.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با اشاره به کارخانه  های تعطیل شده لرستان نیز بیان کرد: مسئله این واحدها باید درکارگروه تسهیل  بررسی شده وبنا به اختیارات لازم در این کارگروه مشکلات آنهاحل شود.

خبر: سعیده حسن پور

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز