امروز رخ داد ؛

آغاز عملیات ساخت دو طرح عمرانی شهرستان مرزی مریوان

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۱۴:۰۷:۰۷
کد خبر: ۷۳۲۵۲۴
آغاز عملیات ساخت دو طرح عمرانی شهرستان مرزی مریوان
عملیات ساخت دو طرح عمرانی شامل مدرسه 12 کلاسه و یک دارالقرآن در شهرستان مرزی مریوان روز دوشنبه با حضور مسئولان استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  آغاز ساخت این طرح های عمرانی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار و مسئولان مریوان آغاز شد و برای اجرای این دو طرح حدود 53 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در مراسم آغاز عملیات احداث دارالقرآن مریوان گفت: این طرح با 213 متر مربع زیربنا احداث و علاوه بر ارائه آموزش های قرآنی سعی داریم سرانه امکانات فرهنگی شهرستان را نیز افرایش دهیم.

حجت الاسلام مختار کرمی اظهار داشت: 15 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح از محل تملک دارایی ها و منابع مالی سال ۹۶ این سازمان تامین و هزینه می شود.

رئیس آموزش و پرورش مریوان نیز در آغاز عملیات ساخت مدرسه 12 کلاسه شهرک بهاران گفت: این مدرسه در یک هزار و 910 متر مربع زیربنا ساخته می شود و اعتبار مورد نیاز آن 38 میلیارد ریال است که از محل توازن منطقه ای تامین خواهد شد.

بهمن عرفانی اظهار داشت: جمعیت دانش آموزی شهرستان مریوان 40 هزار و 500 نفر است و 427 واحد آموزشی کد دار در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 100 نفر در مجموعه آموزش و پرورش مریوان فعالیت می کنند، اضافه کرد: فضای آموزشی مریوان مطلوب نیست و با اینکه جمعیت دانش آموزی در استان اول است اما از نظر فضای اموزشی در رده آخر کردستان قرار داریم.

عرفانی با بیان اینکه دانش آموزان مریوانی استعدادهای خوبی دارند، افزود: تمام مدارس مریوان دو نوبته و به صورت چرخشی اداره می شوند و سرانه آموزشی در این شهر زیر نیم متر است و 44 درصد مدارس تخریبی و 36 درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

 آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان و ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان به منظور شرکت در آیین ترحیم شهدای حادثه تروریستی به مریوان سفر کردند.

در درگیری مسلحانه بامداد روز شنبه 30 تیر در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، 11 نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند.

هفت نفر از این شهدا اهل شهرستان مریوان بودند که در همان روز حادثه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان پیکر مطهر شان تشییع و در مزار شهدای این شهر مرزی به خاک سپرده شد.

10 نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه است، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه هستند.

این پایگاه که در منطقه ای سخت گذر واقع شده بامداد امروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله، انبار مهمات آن منفجر شد، بیشتر نیروهای نظامی در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیدند.

شهرستان مرزی مریوان در 130 کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است، استان کردستان دارای 220 کیلومتر مرز با کشور عراق است.

استان کردستان تا کنون بیش از پنج هزار و 600 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده که 937 نفر از این شهدا اهل شهرستان مریوان هستند.

 

نظر شما