مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :

افزایش ۳۲ درصدی صادرات استان

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۳:۴۳:۵۲
کد خبر: ۷۳۲۵۲۶
افزایش ۳۲ درصدی صادرات استان
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات کالا از طریق گمرک این استان در چهار ماهه نخست سال جاری حدود یک میلیون و 429 هزار و 859 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزش حدود 32 درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهنام احمدی گفت : در چهار ماهه اول امسال 384 تن کالا به ارزش یک میلیون و 429 هزار و 859 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در طی این مدت شامل قطره خوراکی زعفران، عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

احمدی بیان کرد: این میزان کالا از طریق گمرک این استان به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی عنوان کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزنی در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

در چهار ماهه نخست امسال 24 اظهار نامه صادراتی از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا نیمه نخست شهریور سال 1392 حدود 59 میلیون دلار بوده است.

به گفته احمدی در سال گذشته 74 اظهار نامه صادراتی به وزن یک هزار و 184 تن کالا به ارزش چهار میلیون و 270 هزار و 834 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

سال 1395 حدود چهار میلیون و 61 هزار و 766 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آنها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بود.

کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال جاری از اولویت های گمرک استان در ابتدا کلینگر سیمان مارگون بوده و پس از آن نیز راه اندازی واردات برای مواد اولیه شرکت های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد است که در صورت وجود زیرساخت فناوری از جمله فیبر نوری در شرکت های تولیدی این امکان برقرار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 6 جلسه شرکت سیمان مارگون با گمرک استان برگزار شده که در پی آن قرار است در آینده نزدیک صادرات کلینگر سیمان مارگون از گمرک کهگیلویه و بویراحمد برقرار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز