معاون رئیس جمهور،تاکید کرد:

آسیب پذیری ایران در برابر زلزله باید در مدت پنج سال تمام شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۲۱:۳۳:۱۴
کد خبر: ۷۳۲۶۴۸
آسیب پذیری ایران در برابر زلزله باید در مدت پنج سال تمام شود
محمدنهاوندیان گفت: آسیب پذیری ایران در برابر زلزله باید ظرف مدت پنج سال به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛نهاوندیان روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان لرستان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح امید در کشور ،اظهار کرد: آسیب پذیری ایران در برابر زلزله باید ظرف مدت پنج سال به اتمام برسد که برای این کار لازم است بازسازی بافت های فرسوده با اولویت و شتاب بیشتری انجام شود.

او با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای بازسازی بافت های فرسوده فافزود: انجام کارهای وصله پینه ای در این مسیر کافی نیست و مشکل را حل نمی کند و تمامی دستگاه های اجرایی نیز باید نهایت همکاری را داشته باشند.

نهاوندیان تصریح کرد: طرح بازسازی بافت های فرسوده در دهه فجر توسط رئیس جمهوری مطرح شد و انتظار بر این است سرعت اجرای طرح چندین برابر شود.

او  با تاکید بر اینکه باید ایمنی شهری و اشتغال زایی گسترده ای در ساخت و سازها ایجاد شود، خاطر نشان کرد: دولت به کمک عمران و آبادانی شهرها آمده است لذا موانع باید شناسایی و رفع شوند.

نهاوندیان  با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه بخش خصوصی در این طرح نیز گفت: لرستانی های موفق سراسر کشور برای مشارکت در اجرای طرح شناسایی شوند؛ ما نیز هرگونه پیشنهاد جدید را می پذیریم.

او با بیان اینکه  با توجه به ایمنی و ارتباط طرح بازآفرینی بافت فرسوده با جان مردم، رییس جمهوری اهتمام ویژه ای در این طرح دارد بر بر نقش این طرح در اشتغالزایی تاکید کرد ویادآورشد: با استفاده از ظرفیت ساخت و سازها می توان اشتغال فراوانی در این راستا ایجاد کرد.

او با بیان اینکه  باید با تعیین کف و سقف نامحدود بتوان در ساخت و سازها جذابیت ایجاد کرد هدف طرح بازآفرینی شهری را محله سازی ایمن دانست وتاکیدکرد:  مردم از ارکان مهم در اجرای این طرح هستند که باید اعتماد و اطمینان آنها را جلب کرد تا مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه در این طرح همکاری صدا و سیما ضروری است، خاطر نشان کرد: این رسانه باید فضاسازی کند و برنامه های خبری متنوع در این زمینه داشته باشد تا مردم انگیزه و اطمینان بیشتری به این طرح داشته باشند.

او ادامه داد: هیچگونه درنگی در روند اجرای طرح بازآفرینی شهری که به عنوان طرحی ملی از بهمن ماه امسال توسط رئیس جمهوری مطرح شده نباید وجود داشته باشد چرا که بحث جان، عزت و ایمنی مردم مطرح است.

به گفته نهاوندیان  دراجرای طرح بازآفرینی شهری شرکت های تسهیل گر در نقش قهرمان، شهرداری ها متولی کار و استاندار و تمام دستگاه های اجرایی حامی طرح هستند.

او  با اشاره به اعمال فشار و تحریم از سوی دشمنان،بیان کرد: ما شرایط سخت تری در مقایسه با اکنون را سپری کرده ایم وبا توجه به زمینه های رشد و شکوفایی که در کشور و از جمله در لرستان وجود دارد می توان به این سرمایه ها امیدوار بود.

نهاوندیان  با بیان اینکه انتظار داشتم چهره متفاوت تری از شهر خرم آباد ببینم، تصریح کرد: تغییر این چهره نیازمند همت و تلاش مضاعف مسئولان استان است.

او  اولویت نخست توسعه خرم آباد را برداشتن بافت های فرسوده و ناکارآمد دانست و گفت: با توجه به مشکل بیکاری در لرستان بخش ساخت و ساز می تواند موجی از اشتغال فراهم کند.

نهاوندیان یادآوری کرد: اکنون که دولت و تمام نظام پای کار است و اولویت نخست دولت بازآفرینی شهری است باید کار را دنبال کرد.

او اضافه کرد: استاندار تمام اختیارات لازم را دارد و در مورد تمام زمین های دولتی می تواند تصمیم بگیرد.

نهاوندیان با بیان اینکه اموال و املاک دولتی مال دولت است و وزارتخانه ها تصمیم گیرنده نیستند،اظهار کرد:  مازاد اموال مردم بنا بر حکم قانونگذار باید در اختیار طرح بازآفرینی شهری قرار گیرد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه مجموعه این حرکت ها می تواند اقتصاد لرستان را تکان دهد  از استاندار لرستان خواست  ظرف یکماه آینده باید محلات شناسایی و توسعه گرهای هر محله نیز معرفی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما