مدیرکل محیط زیست کردستان:

محافظت از تالاب زریوار نیاز به کمک سایر دستگاه ها دارد

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۵:۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۳۲۹۷۴
محافظت از تالاب زریوار نیاز به کمک سایر دستگاه ها دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: محافظت از تالاب زریوار با کمک سایر دستگاه ها شدنی است و این موضوع در قالب مدیریت یکپارچه امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فریبا رضایی  گفت : در راستای مدیریت یکپارچه تفاهم نامه ای هم با 18 اداره بسته شده که همکاری های خوبی هم صورت گرفته است.

وی افزود: در مدیریت یکپارچه خود دستگاه ها و ادارات مختلف هم باید پای کار باشند و اداره حفاظت محیط زیست تنها هماهنگ کننده و تلفیق کننده طرح ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: در همین راستا از بسیاری تخلفات جلوگیری شده و در سال های 95 و 96 حدود 45 مورد ساخت و ساز غیرقانونی در حریم دریاچه زریبار تخریب شده است.

رضایی با اشاره به اینکه کمک مردم برای حفاظت از محیط زیست هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: کارگاه سیپا در راستای اطلاع رسانی، آموزش و ارتقای سطح فرهنگ محیط زیستی مردم محلی یکشنبه هفته آینده در مریوان برگزار می شود.

فعالیت های مخرب انسانی، بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی، باعث ورود حجم زیادی از رسوبات به دریاچه شده و حیات اکولوژیک این منبع آبی منحصر بفرد و طبیعی را با خطر مواجه ساخته است.

 پناهگاه حیات وحش زریبار و تالاب زریبار دارای حجم تقریبی آب بیش از 30 میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می شود.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود 1.6 کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب 2 و 6 متر است.

تاکنون 97 نوع پرنده، 31 گونه پستاندار، 13 گونه خزنده، 11 نوع ماهی یک گونه مارماهی، پنج گونه فیتوپلانکتون و 17 گونه زئوپلانکتون در تالاب بین المللی زریبار شناسایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز