معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان،خبرداد:

ارائه طرح توسعه خوشه فرش دستباف استان /قرارداد بیمه فرش‌بافان روستایی و عشایر منعقد شده است

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۱:۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۳۳۲۸۸
ارائه طرح توسعه خوشه فرش دستباف استان /قرارداد بیمه فرش‌بافان روستایی و عشایر منعقد شده است
"گودرزامیری " از ارائه طرح توسعه خوشه فرش دستباف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛امیری در اولین کارگروه فرش  لرستان ، اظهار کرد: سیستم حمایتی بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایری باید به گونه‌ای عمل کند که بتواند افراد را تحت پوشش خود قرار دهد.

او با بیان اینکه قرارداد بیمه فرش‌بافان روستاییان و عشایر از طریق سازمان صنعت،معدن و تجارت استان منعقد شده است، افزود: افرادی که قبلا تحت بیمه تامین اجتماعی بوده و درخواست انتقال به بیمه روستاییان و عشایری را دارند از طریق سازمان‌ ذیصلاح لیست آنها برای اخذ مجوز به مرکز ارسال شود.

امیری  تصریح کرد: روستاییان و عشایر از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و امکان دارد در شرایط مختلف با مشکلاتی مواجه شوند که باعث تعطیلی کوتاه‌مدت کار آنها شود، بنابراین باید سیستم با حمایت از این قشر به شکلی عمل کند که تحت پوشش بیمه باشند.

او از تشکیل کمیته تخصصی متشکل از اتحادیه فرش، تامین اجتماعی، اداره کار و تعاون و صنعت و معدن خبر داد و گفت: وظیفه این کمیته نظارت بر توافق یا قطع کار  افرادی تحت پوشش بیمه است.

امیری ادامه داد: باید پیگیری کنیم افرادی که به دلایل مختلف از بیمه تامین اجتماعی خارج شده و قصد برگشت به سیستم بیمه ای این سازمان را دارند با توجه به اینکه سابقه قبلی انها نیز موجود است، سهم لرستان را در استفاده از یارانه دولتی افزایش داده تا این کار امکان پذیر باشد.

او با اشاره به ارائه طرح توسعه خوشه کسب و کار فرش دستباف، از برندسازی این محصول در استان خبر داد و گفت: مشاور باید نقاط ضعف‌و قوت و تهدیدها ‌و فرصتها را شناسایی کند و با ارائه برنامه عملیاتی پس از تایید شورای راهبردی در صدد از بین بردن ضعف‌ها و تهدیدها برآییم و با استفاده از نقاط قوت و استفاده از فرصت‌ها بتوانیم این خوشه را در استان توسعه دهیم.

این معاون استاندارلرستان خاطر نشان کرد:  فنی و حرفه‌ای استان با تشکیل دوره‌های آموزش فرش‌بافی در قالب مهارت آموزی افرادی را که از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شوند را آموزش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز