معاون سیاسی استاندار مرکزی تاکید کرد:

طرح امنیتی اعزام اتباع خارجی به مراسم اربعین تدوین شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۱:۳۱:۲۲
کد خبر: ۷۳۳۲۹۸
طرح امنیتی اعزام اتباع خارجی به مراسم اربعین تدوین شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بر لزوم تدوین طرح امنیتی اعزام اتباع خارجی به مراسم اربعین تاکید کرد و گفت: هر چه سریعتر این طرح با همکاری اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه تدوین شود.

به گزارش برنا از اراک، فتح ا... حقیقی در اولین جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه برقراری امنیت و ارائه خدمات مهمترین مباحثی است که در این ستاد باید به آن پرداخته شود، گفت: اگر به دنبال امنیت در این ایام هستیم باید از هم اکنون برنامه و طرح مدونی داشته باشیم ضمن اینکه در بحث خدمات فقط به مسیر رفع زائرین توجه نشود و مسیرهای برگشت بیش از گذشته مورد توجه بیشتری در ارائه خدمات قرار گیرد زیرا در بعضی مواقع دیده شده است که کمترین خدمات در مسیرهای برگشت به زائرین ارائه می شود .

وی تصریح کرد: توجه به هر چه با شکوه تر برگزار کردن مراسم اربعین یکی از اولویت های استان و کشور است. بر این اساس مدیران شخصا در پروسه برنامه ریزی حضور فعال و پویا داشته باشند و از توان مدیریتی خود برای هماهنگی و انسجام بین دستگاهی استفاده کنند .

حقیقی با بیان اینکه برگزاری مراسم باشکوه اربعین نشان اقتدار کشور است، گفت: امسال باید اولویت خدمات رسانی به زائران اربعین در خود استان باشد و سپس این امر در مناطق مرزی و مسیرهای دیگر صورت گیرد، ضمن اینکه کلیه فرمانداران موظف هستند کلیه هزینه هایی که قرار است در این مراسم انجام دهند با هماهنگی ستاد اربعین استان باشد . 

وی با اشاره به خروج غیر قانونی برخی نیروهای خدمت رسان اربعین به کشور عراق، گفت: این خروج های غیر قانونی برای ما در سال های گذشته مشکلاتی را بوجود آورده است که امسال با نظارت و بررسی دقیق تر از خروج غیر قانونی نیروها جلوگیری به عمل خواهد آمد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: برای اثر بخشی فعالیت ها و خدمات در مراسم اربعین از هم اکنون ستاد اربعین اقدام به تدوین چک لیست برنامه عملیاتی کند که بر اساس این چک لیست ها از موازی کاری ها جلوگیری شود و برنامه ها بر اساس جدول زمان بندی و سر موقع صورت گیرد .

حقیقی با اشاره به اینکه سهم خدمات رسانی به زائرین اربعین روزانه 15 هزار نفر است، گفت: باید توزیع بین شهرستانی ارائه خدمات صورت گیرد و فرمانداران بر اساس این توزیع شهرستانی خدمات لازم را ارائه کنند و علاوه بر آن فرمانداران طرح عمومی و خاص برقراری امنیت برای ایام محرم و اربعین داشته باشند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: در سال جاری باید طرحی برای اعزام اتباع خارجه داشته باشیم، در این طرح اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه روح الله استان همکاری لازم را در تدوین طرح امنیتی اعزام اتباع خارجه داشته باشند .

علی عسگری دبیر ستاد اربعین استان نیز با اشاره به اینکه 10 کمیته در ذیل ستاد اربعین در برگزاری مراسم اربعین مشارکت دارند، گفت: امسال مرز مهران مرز خروجی خواهد بود که می طلبد دستگاه ها اجرایی استان بیش از گذشته مشارکت های لازم را در اقدامات مربوطه داشته باشند .

دبیر ستاد اربعین تصریح کرد: بر اساس سهمیه بندی توزیع خدمات که برای استان ها صورت گرفت، سهم استان مرکزی برای ارائه خدمات به زائرین در مرز مهران 15 هزار نفر، شهر نجف 15 هزار نفر، کربلا 2 هزار نفر و کاظمین 2 هزار نفر است که علاوه بر آن استان مرکزی در خود استان روزانه به 3 هزار زائر خدمت رسانی خواهد کرد .

عسگری با گلایه از اینکه در مراسم اربعین عدالت سرویس دهی توسط استان ها صورت نمی گیرد، گفت:خدمات رسانی استان مرکزی از 10 روز قبل از اربعین شروع و تا 10 روز بعد از مراسم ادامه خواهد داشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز