مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان،خبر داد:

تولید ۲۰۰هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان پلدختر/ اختصاص ۱۵میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در ازنا

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۱:۵۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۳۳۱۵
تولید ۲۰۰هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان پلدختر/  اختصاص ۱۵میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در ازنا
"شیرزادنجفی" ازتولید 200 هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان پارک جنگلی ولیعصر پلدختر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛نجفی صبح امروز در جمع رسانه ها با بیان این خبر اظهار کرد : این تعداد نهال برای اولین بار در پارک جنگلی ولیعصر پلدختر تولید می‌شود.

او افزود : در سال جاری از محل اعتبارات طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس، نهالستان پارک جنگلی ولیعصر پلدختر با ظرفیت تولید سالانه 200هزار اصله نهال احداث گردید.

نجفی  با اشاره به اینکه این نهال ها شامل گونه‌های کُنار،کهور،اکالیپتوس و گونه‌های مرتعی می باشد ،تصریح  کرد: هدف از تولید این نهال ها،مقابله با گرد و غبار و همچنین توسعه فضای سبز در مناطق گرمسیری استان می باشد.

 نجفی خاطرنشان کرد:با تلاش مسئولان و کارشناسان، توانسته ایم که تولید نهال در سطح استان  را به دو میلیون اصله نهال افزایش دهیم.

اوبا اشاره به وجود  به 5 نهالستان در شهرستان‌های خرم‌آباد ، بروجرد،پلدختر و چگنی ،یادآورشد: این نهالستان ها شامل نهالستان های بام خرم آباد، شوراب چگنی، زاغه ، پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد و همچنین نهالستان تازه تاسیس پارک جنگلی ولیعصر پلدختر می‌باشد.

نجفی با تاکید بر اینکه نهالستان پلدختر در سال جاری احداث و برای اولین بار مبادرت به تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در لرستان کرده است ،گفت: در نظر داریم سالجاری، ظرفیت این نهالستان را به سطح 300 هزار اصله نهال گرمسیری در سال برسانیم .

او  با بیان اینکه در آینده ممکن است با افزایش سطح بیابان زایی، بخشی از آلودگی ها و بارش گرد و غبار منشاء داخلی پیدا کند تاکیدکرد: باید با اجرای طرح‌های مختلفی از جمله نهال کاری و توسعه فضای سبز مانع از این حادثه در استان شویم.

نجفی  گفت: این دستگاه اجرایی، خود را برای مقابله با این مهم آماده کرده و برای جلوگیری از این پدیده( بیابان‌زایی) برنامه‌ریزی های لازم را طراحی کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  لرستان  همچنین از اختصاص 15میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در ازنا  خبرداد وگفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ 15 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه خسرو میره و چرخستانه شهرستان ازنا تخصیص یافته است.

 

شیرزاد نجفی  بیان کرد: این اعتبارات برای احداث طرح های آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای گابیونی و ایجاد بندهای سنگ و ملات برای جلوگیری از ایجاد سیلاب و تغذیه آب سفره های زیرزمینی  و کاشت نهال های مثمر اختصاص یافته است.

او یاد آور شد: عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب و فرسایش ، تغذیه منابع آب زیرزمینی، بهبود و حفظ پوشش گیاهی در مراتع و جنگل ها انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز