تجلیل از دومحیط بان لرستانی در مراسم گرامیداشت محیط بانان نمونه کشور

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۳:۰۳:۲۴
کد خبر: ۷۳۳۳۵۳
تجلیل از دومحیط بان لرستانی در مراسم گرامیداشت محیط بانان نمونه کشور
"منصور احمدی" و "زین العابدین سپهوند" به عنوان محیط بان نمونه لرستان انتخاب و در مراسم گرامیداشت مقام محیط بان و تجلیل از محیط بانان نمونه کشور مورد تجلیل قرارگرفتند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ گرامیداشت مقام محیط بان و تقدیر از محیط‌بانان برتر کشور  با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و جمعی از مسئولان و مدیران ستادی و استانی سازمان محیط‌زیست‌کشور در هتل پارس مشهد برگزار شد.

در این مراسم عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اشاره به اینکه نیمی از جمعیت هفت هزار نفری سازمان حفاظت محیط زیست کشور به جامعه محیط بانی تعلق دارد، گفت: این جمعیت تنها نیاز 50 درصدی حوزه محیط بانی را تأمین می کنند وبراین اساس طی مذاکرات صورت گرفته با سازمان های استخدامی ذیربط مقرر شده است هر سال 300 محیط بان به استخدام سازمان حفاظت محیط زیست درآمده وامیدواریم با گذراندن دوره های آموزشی لازم دردانشکده محیط بانی ،توانمند سازی محیطبانان به لحاظ علمی و فنی به سطح مطلوب و مورد انتظار ارتقا یابد.

کلانتری همچنین ضمن اشاره به اینکه سازمان محیط زیست یک وظیفه اصلی دارد که آن را از تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها متمایز کرده گفت: حفظ حقوق نسل های بعد تنها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است و حفظ منابع ژنتیک، اساسی ترین حقی است که آیندگان به آن نیازمند بوده و باید این منابع در زیستگاه ها به بهترین شکل ممکن توسط محیط بانان حفاظت شود.

کلانتری همچنین به موضوع تقابل توسعه کشور با محیط زیست اشاراتی داشت و افزود: محیط زیست و توسعه مکمل هم هستند و ریشه تخریب محیط زیست فقر است که جز با سرمایه گزاری و توسعه ریشه کن نخواهد شد

معاون رئیس جمهور درادامه با اشاره به وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست دررفع مشکلات محیط بانان گفت: انتظار قانونی سازمان از محیط بانان نیز حفظ منابع حیاتی است وامیدواریم با اصلاح ساختار پیچیده اداری و مدیریتی سازمان بتوانیم کشور را به وضعیت مطلوب حفاظتی دراین حوزه برسانیم.

 معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان حفاظت محیطزیست کشور بزرگترین مشکل ایران را مشکل کم آبی دانست و گفت :80 درصد صنایع جهان درکنار سواحل است، در حالیکه درایران این موضوع به کمتر از 3 درصد در سواحل و 2 درصد درجنگل ها می رسد. این سیاست گذاری اشتباه بوده و لازم است صنایع آب بَر به سواحل منتقل شوند.

 

در پایان مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه سراسر کشور، از آقایان منصور احمدی و زین العابدین سپهوند نیز بعنوان محیط بانان نمونه استان لرستان تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز