محیط بانان خراسان جنوبی نمونه کشوری شدند

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۴:۳۷:۱۱
کد خبر: ۷۳۳۴۲۱
محیط بانان خراسان جنوبی نمونه کشوری شدند
2 محیط بان استان خراسان جنوبی با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان محیط بان نمونه کشوری معرفی شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه کشوری که روز گذشته به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد، علی سعیدی از شهرستان خوسف و محمد محمودی از طبس به عنوان محیط بانان نمونه کشوری معرفی شدند.

مسعود مستقیم ادامه داد: براساس شاخص و معیارهای مورد نظر در محیط بانی سطح کشور، این محیط بانان از درجه بالایی برخوردار بودند که وظیفه شناسی و اقدام به موقع از مهمترین این محورهاست.

وی اظهار داشت: محیط بانان همواره از محیط زیست حیوانی و انسانی محافظت و از هرگونه مشکل در اکوسیستم و طبیعت که قطعا انسان و حیوان را درگیر می کند حراست می کنند.

مستقیم با بیان اینکه محیط بانان در خط مقدم برخورد با متخلفان هستند، افزود: محیط بانان ارزش واقعی اکوسیستم زیبای خداوند را درک کرده اند و در حفظ و حراست آن از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کنند.

وی یادآور شد: شهادت و جانبازی محیط بانان در حفظ این امانت الهی افتخاری بزرگ در این سازمان محسوب می شود و تاکنون 120 شهید و 150 جانباز هدیه محیط بانان سراسر کشور برای حفظ محیط زیست میهن اسلامی است.

هم اکنون 2 میلیون و 54 هزار و 628 هکتار (13.6 درصد) از وسعت خراسان جنوبی به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.

 

نظر شما