تشییع نمادین پیکر شهدای جنگ تحمیلی

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۵:۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۳۳۴۵۰
تشییع نمادین پیکر شهدای جنگ تحمیلی
یادواره شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده در سالن ورزشی روستای زرده شهرستان دالاهو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ باحضور آحاد مردم و مسئولین شهرستان، یادواره شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده در دالاهو برگزار شد.

photo_۲۰۱۸-۰۷-۲۴_۱۴-۱۶-۲۴

 یادواره شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده باحضور آحاد مردم، معاونین فرمانداری دالاهو، مسئولین و روسای ادارات و ارگان‌ها درسالن ورزشی روستا زرده برگزار شد.

سرهنگ اکبری فرمانده سپاه ناحیه دالاهو در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا،  و خیرمقدم به مدعوین از حضور آحاد مردم در این مراسم تشکر کرد.

 سرهنگ بهشتی‌راد فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کرمانشاه نیز با بیان اینکه ما باید ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم، گفت: همواره باید از آب وخاک میهن مان تمام قد حفاظت کنیم و طلایه‌داران خوبی برای کشور عزیزمان ایران باشیم.

 گفتنی است که در خاتمه این برنامه تشییع پیکر نمادین شهدای عزیز همراه با مداحی اجرا شد که شور و حال معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

لازم به ذکر است که روستای زرده در صبحگاه روز ۳۱تیر ۱۳۶۷، چند روز پس از اعلام آتش‌بس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران، به وسیلهٔ پنج بمب‌افکن مسلح به بمب‌های شیمیایی متعلق به ارتش عراق بعثی مورد حمله قرار گرفت. در این حمله ۲۷۵ تن از مردم که برای برگزاری جشن مذهبی در محل بارگاه حضرت داوود و بارگاه حضرت بابایادگار گردآمده بودند، جان خود را از دست دادند و ۱۱۴۶ تن  زخمی شده یا به عوارض ناشی از استنشاق گازهای سمی دچار شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز