معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

اعتبارات اشتغال مرکزی در بخش کشاورزی مصوب شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۲:۴۸:۰۲
کد خبر: ۷۳۳۶۳۴
اعتبارات اشتغال مرکزی در بخش کشاورزی مصوب شد
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 84 درصد اعتبارات اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی این استان مصوب و جذب شده است.

به گزارش برنا از اراک، بهنام نصراللهی افزود: 884 میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی مربوط به طرح های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی در استان مرکزی به تصویب رسیده که 747 میلیارد ریال این اعتبارات جذب شده است.
وی ادامه داد: 493 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی استان مرکزی به انعقاد قرارداد منجر شده که 389 میلیارد ریال شامل 79 درصد این اعتبارات مربوط به بخش کشاورزی و بقیه در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی استان قرارداد منعقد شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی میزان اعتبارات مصوب پرداختی اشتغال پایدار روستایی را 312 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 274 میلیارد ریال معادل 88 درصد این اعتبارت مربوط به بخش کشاورزی این استان است.
نصراللهی گفت: 142 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به حساب بهره برداران در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان مرکزی واریز شده که 125 میلیارد ریال این اعتبارات مربوط به بخش کشاورزی استان است.
وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با کارمزد چهار درصد در مناطق مرزی و عشایری، 6 درصد در مناطق روستایی و با کارمزد 10 درصد در شهرهای زیر 20 هزار نفر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. 
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز